Udostępnij
Tweetnij

Spotify testuje nową usługę premium. Poznasz różnicę w jakości dźwięku?

Spotify testuje nową usługę premium, w ramach której utwory nie będą aż tak skompresowane. Będzie to gwarantowało dużo lepszą jakość dźwięku. Usługa ma kosztować od 5 do 10 dolarów więcej. Nie została jeszcze oficjalnie zapowiedziana. Spotify nie jest jednak nowatorskie. Wcześniej taką usługę wprowadził Tidal. Ale czy jesteś w stanie wyczuć różnicę?

Spotify testuje nową usługę premium, w ramach której utwory nie będą aż tak skompresowane. Będzie to gwarantowało dużo lepszą jakość dźwięku. Usługa ma kosztować od 5 do 10 dolarów więcej. Nie została jeszcze oficjalnie zapowiedziana. Spotify nie jest jednak nowatorskie. Wcześniej taką usługę wprowadził Tidal. Ale czy jesteś w stanie wyczuć różnicę?

W marcu pojawiły się nieoficjalne informacje o tym, ze Spotify będzie oferował usługę Hi-Fi, która miałaby gwarantować dźwięk bezstratnej jakości. Usługa nie została jeszcze oficjalnie zapowiedziana, ale już mówi się, że przechodzi właśnie testy A/B. Będzie dostępna najprawdopodobniej jako oferta rozszerzona, kosztująca od 5 do 10 dolarów więcej.

spotify

The Verge donosi, że usługa Hi-Fi będzie gwarantowała dużo lepszą jakość dźwięku. Aktualnie serwis udostępnia utwory skompresowane do 160 kbps na desktopach oraz 96 kbps na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony. To, oczywiście, w wersji normalnej. W wersji dodatkowo płatnej utwory nie są aż tak skompresowane (oferta obejmuje 320 kbps na telefonach). Wciąż jest to jakość, która nie wszystkich użytkowników zadowala. W nowej usłudze premium będziemy mogli słuchać muzyki w formacie 1411 kbps.

Spotify nie jest pierwsze

Na dodatkową usługę może zdecydować się jednak niewielu użytkowników, którzy taką różnicę w jakości dźwięku jednak zauważają. The Verge udostępnił na swojej stronie test, który sprawdza, jak wyczulony macie słuch na takie różnice. Możecie poznać różnicę pomiędzy wersją skompresowaną do 160 kbps, 320 kbps i w 1411 kbps. Test znajdziecie pod tym adresem.

Przypomnijmy jednak, że usługa Hi-Fi nie jest niczym nowatorskim. Spotify w tym temacie wyprzedził konkurent – Tidal. Oferuje on podobną usługę. Samo Spotify ciągle się zmienia. Ostatnio aplikacja przechodziła kolejne testy. Tym razem zmieniono menu kontekstowe.

Źródło: TheVerge

Katarzyna Dąbkowska

Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij