Udostępnij
Tweetnij

Badanie rynku: tablety zaostrzają apetyt na gry, zabijają netbooki i laptopy

Firma Resolve Market Research opublikowała badania, z których wynika jasno, że choć granie na tabletach to jedna z najważniejszych czynności i powodów, dla których użytkownicy kupują ten sprzęt, to gry na iPadaczy urządzenia z Androidem nie nasycają apetytu, a raczej… zaostrzają go.

Firma Resolve Market Research opublikowała badania, z których wynika jasno, że choć granie na tabletach to jedna z najważniejszych czynności i powodów, dla których użytkownicy kupują ten sprzęt, to gry na iPadaczy urządzenia z Androidem nie nasycają apetytu, a raczej… zaostrzają go.

Kiedy w 2010 roku firma zapytała posiadaczy iPada, jakiego urządzenia nie kupiliby sobie jako następnego, przenośną konsolę do gier wymieniło na pierwszym miejscu aż 38 procent, a zwykłą konsolę – PS3 czy X360 – wymieniło aż 27 procent.

W 2011 roku liczby te spadły do odpowiednio 27 i 14 procent. Ogromna różnica.

Gorsze wiadomości są za to dla producentów netbooków i laptopów. W tym roku nie zamierza ich kupić aż 42% posiadaczy tabletów (10% więcej, niż rok temu!), a aż 58% badanych uważa, że tablety są lepszym narzędziem służącym do grania.

Jak podaje Eurogamer, aż 33% ludzi przyznaje, że po kupnie tabletu gra więcej niż przed kupnem, a 13% osób – że gra znacznie więcej.

W ogóle nas to nie dziwi. Tylko poprosimy o więcej gier strategicznych.

 

Gry cyfrowe w sklepie gram.pl

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij