Udostępnij
Tweetnij

Jeremy Gaffney – twórcy MMO tylko czekają na ustabilizowanie się tabletów

FPS-y, strategie, zręcznościówki, RPG-i, samochodówki – chyba już każdy gatunek gier wideo w ten czy inny sposób trafił na tablety PC.  Co jednak z grami MMO? Czy one też kiedyś pojawią się w przyzwoitej formie na tego typu urządzeniach? Jeremy Gaffney twierdzi, że tak.

FPS-y, strategie, zręcznościówki, RPG-i, samochodówki – chyba już każdy gatunek gier wideo w ten czy inny sposób trafił na tablety PC.  Co jednak z grami MMO? Czy one też kiedyś pojawią się w przyzwoitej formie na tego typu urządzeniach? Jeremy Gaffney twierdzi, że tak.

Według dyrektora wykonawczego NCSoftu (studia odpowiedzialnego za sukces Guild Wars oraz nadchodzące Guild Wars 2), marsz gier MMO w stronę urządzeń mobilnych już niedługo się rozpocznie. Co więcej, niektórzy developerzy już prowadzą pierwsze próby w tym obszarze:

„Myślę, że zobaczymy spory hit na tabletach i iPhone’ach, to samo dotyczy konsol (…) Jest kilka dobrych gier, które już z tym eksperymentują na iPhone’ie i tabletach – w którymś momencie trafią one w dziesiątkę i wtedy wszyscy duzi chłopcy z tego przemysłu również wejdą na ten rynek, a wraz z nimi pojawią się pieniądze”.

Co stoi więc na przeszkodzie? Dynamiczny rozwój tabletów jako platformy. Co chwilę dostajemy nową wersję Androida, a same tablety pc są dostępne we wszystkich możliwych konfiguracjach sprzętowych. To z pewnością nie ułatwia pisania gry, która wymaga kilkuletniego procesu twórczego.

„Jeżeli masz pięcioletni cykl produkcyjny, to uderzanie w konsole jest bardzo trudnym zadaniem, głównie ze względu na zmianę sprzętu. Pracujesz na jakiejś konsoli i nagle ona odchodzi. Można wybrać inną drogę – „hej, celujmy w PlayStation 7!”. Wtedy jednak nie wiesz, jak będzie wyglądał rynek. (…) Podobne trudności są na iPhone’ach i tabletach – sprzęt zmienia się szybciej, niż trwa twój cykl produkcyjny”.

Trudno jest oczekiwać, że szybko zobaczymy World of Warcraft na tabletach chyba, że ktoś skorzysta z usług streamowania obrazu gier pokroju OnLive. MMO jeżeli już trafią na tego typu urządzenia, to zapewne na początku będą miały formę prostych gier z grafiką 2D.

Pełny wywiad z Jeremy’m Gaffneyem znajdziecie tutaj.

Gry cyfrowe w sklepie gram.pl

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij