Udostępnij
Tweetnij

W pierwszym kwartale sprzedaż tabletów spadła prawie o 15%

Firma IDC podsumowała sprzedaż tabletów w pierwszym kwartale tego roku. Niestety, sprzedaż tego typu urządzeń nadal spada. W pierwszym kwartale tego roku na rynek trafiło 39,6 milionów tabletów, a więc prawie o 15% mniej niż w analogicznym okresie sprzed roku. 87,6% dostaw to nadal tradycyjne tablety, ale coraz bardziej rośnie udział hybryd z klawiaturami. Ich sprzedaż wzrosła około trzykrotnie.

Firma IDC podsumowała sprzedaż tabletów w pierwszym kwartale tego roku. Niestety, sprzedaż tego typu urządzeń nadal spada. W pierwszym kwartale tego roku na rynek trafiło 39,6 milionów tabletów, a więc prawie o 15% mniej niż w analogicznym okresie sprzed roku. 87,6% dostaw to nadal tradycyjne tablety, ale coraz bardziej rośnie udział hybryd z klawiaturami. Ich sprzedaż wzrosła około trzykrotnie.

IDC (International Data Corporation) opublikowało podsumowanie rynku tabletów za pierwszy kwartał tego roku. Co już pewnie nikogo nie dziwi, ponownie doszło do spadku sprzedaży tego typu urządzeń, które cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. To jednak dotyczy tradycyjnych tabletów, bo w przypadku urządzeń 2w1 z dołączanymi klawiaturami odnotowywane są duże wzrosty sprzedaży. IDC szacuje, że dostawa tabletów 2w1 w pierwszym kwartale tego roku zamknęła się w liczbie 4,9 mln sztuk, a więc jest to około trzy razy więcej niż w analogicznym okresie sprzed roku. To najlepszy jak dotąd wynik zanotowany w pierwszym kwartale w historii tabletów 2w1. Niestety, ogólnie sprzedaż tabletów spada. W zeszłym kwartale sprzedano „tylko” 39,6 milionów sztuk tego typu urządzeń. To dokładnie od 14,7% mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku, gdy na rynek trafiło 46,4 mln tabletów.

Liderem rynku pozostaje Apple. Warto jednak dodać, że sprzedaż iPadów spada już od dwóch lat. W zeszłym kwartale nie było inaczej. Apple zrealizowało dostawy na poziomie 10,3 mln iPadów. To prawie o 19% mniej niż rok wcześniej, kiedy firma z Cupertino sprzedała 12,6 mln tabletów z iOS. Sam Tim Cook kiedyś powiedział, że iPad cechuje się dłuższą żywotnością niż zakładano. Dobrym przykładem jest tu iPad 2, który ma już ponad 5 lat, a mimo to nadal dostaje aktualizacje oprogramowania i jest najdłużej wspieranym tabletem w historii.

Na drugim miejscu jest Samsung. Tablety Koreańczyków też sprzedają się coraz gorzej. W zeszłym kwartale Samsung sprzedał 6 milionów tego typu urządzeń. To o prawie 30% mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trzecie miejsce przypadło Amazonowi. Firma Jeffa Bezosa znalazła sobie niszę na rynku bardzo tanich tabletów. W ten sam sposób Amazon dużo ugrał na rynku w ostatnim kwartale zeszłego roku. Natomiast w Q1 2016 roku Amazon sprzedał 2,2 mln sztuk Kindle Fire. To o prawie 5500% więcej niż rok wcześniej, gdy firma sprzedała mniej niż… 100 tysięcy tabletów. Na czwartym miejscu znajduje się firma Lenovo, która też sprzedała około 2,2 mln tabletów. W ten sposób firma też zaliczyła spadek względem Q1 2015 roku, ale tylko o 13,8%. Piąte miejsce należy do Huawei z niewiele mniejszą liczbą sprzedanych tabletów w postaci 2,1 mln sztuk. Chińczycy zaliczyli wzrost sprzedaży aż o 82,2%. Pozostali producenci dostarczyli w zeszłym kwartale na rynek 16,9 mln tabletów, czyli 22,5% mniej niż rok wcześniej.

idc

Źródło: IDC

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij