Udostępnij
Tweetnij

IDC: tablety będą cieszyć się coraz większym zainteresowaniem w biznesie

IDC opublikowało nowe prognozy związane z rynkiem tabletów. Firma prognozuje, że do 2018 roku tego typu urządzenia będą stanowiły w branży handlowej i HoReCa około 15% wszystkich urządzeń komputerowych. To oznacza wzrost o 5%. Najważniejszymi kryteriami decydującymi o wyborze tego typu urządzeń jest potrzeba poprawy wydajności pracy i obsługi klienta. Co ciekawe, dla około połowy przebadanych pracowników obu sektorów, którzy już posiadają tablet jest on jedynym narzędziem pracy.

tablety_tablety

IDC opublikowało nowe prognozy związane z rynkiem tabletów. Firma prognozuje, że do 2018 roku tego typu urządzenia będą stanowiły w branży handlowej i HoReCa  około 15% wszystkich urządzeń komputerowych. To oznacza wzrost o 5%. Najważniejszymi kryteriami decydującymi o wyborze tego typu urządzeń jest potrzeba poprawy wydajności pracy i obsługi klienta. Co ciekawe, dla około połowy przebadanych pracowników obu sektorów, którzy już posiadają tablet jest on jedynym narzędziem pracy.

Choć tablety cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem wśród zwykłych użytkowników, tak rośnie zapotrzebowanie na tego typu urządzenie w sektorze biznesowym. Ponad 70 proc. sprzedawców oraz 66 proc. przedstawicieli branży HoReCa przyznało, że w ciągu dwóch kolejnych lat planują zakup tabletu do swojej firmy. Do roku 2018 udział tabletów wśród urządzeń komputerowych wykorzystywanych w handlu detalicznym i hurtowym wzrośnie z 10 do 15 proc. Nie inaczej sytuacja ma wyglądać w t w sektorze HoReCa. Tutaj prognoza wskazuje na 16% udział tabletów do 2019 roku. Co ciekawe, 47% pracowników obu branż twierdzi, że tablet jest ich jedynym urządzeniem typu komputer. Klienci wybierając tablet widzą przede wszystkim wzrost wydajności pracy. Drugim kryterium jest możliwość większego zaangażowania klienta
w proces wyboru i zakupu towarów czy usług.

Badania pokazują, że profesjonaliści z branży handlowej i HoReCa doceniają zalety tabletów oraz urządzeń hybrydowych, które mogą wyraźnie zwiększyć wydajność pracy oraz poprawić obsługę klienta – zauważył Luca Legnani, European Marketing Manager w Panasonic. – Co ważne, rozwiązania te integrują szereg funkcji dostępnych dotychczas w kilku różnych urządzeniach. Aby jednak maksymalnie wykorzystać potencjał tego typu sprzętu należy je dostosować do wymagań konkretnego przedsiębiorstwa i specyfiki branży. Kluczowe znaczenie mają rozmiar tabletu, jego niezawodność oraz warunki serwisowania, ale także aspekty funkcjonalne, takie jak wzmocniona konstrukcja, wymienna bateria oraz możliwość integracji czytników kodów kreskowych lub innych urządzeń czy funkcji – dodaje Luca Legnani.

źródło: informacja prasowa

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dritone

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij