Udostępnij
Tweetnij

Rynek tabletów w Q4 wg IDC. iPad nadal traci na rzecz Androida

Za nami kolejny kwartał, a więc (tradycyjnie już) firma analityczna IDC podsumowała okres od października do grudnia 2013 roku. Okazuje się, że udział iPada na rynku tabletów nadal maleje. Głównie na rzecz urządzeń z systemem Google, czyli Androidem. W zeszłym kwartale na rynek trafiło niemal 77 milionów tabletów internetowych, a więc prawie o 30% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku i był to jak do tej pory najlepszy okres sprzedażowy dla tego typu urządzeń w historii. Jak przedstawia się zestawienie pięciu pierwszych producentów? Odpowiedź na to pytanie, jak i kilka innych poznacie z lektury tego artykułu.

androidvsapple

Za nami kolejny kwartał, a więc (tradycyjnie już) firma analityczna IDC podsumowała okres od października do grudnia 2013 roku. Okazuje się, że udział iPada na rynku tabletów nadal maleje. Głównie na rzecz urządzeń z systemem Google, czyli Androidem. W zeszłym kwartale na rynek trafiło niemal 77 milionów tabletów internetowych, a więc prawie o 30% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku i był to jak do tej pory najlepszy okres sprzedażowy dla tego typu urządzeń w historii. Jak przedstawia się zestawienie pięciu pierwszych producentów? Odpowiedź na to pytanie, jak i kilka innych poznacie z lektury tego artykułu.

Przeczytaj koniecznie >> Krótki test popularnych przeglądarek internetowych na Androida

Jaki masz ekran w tablecie?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Apple trzy dni temu ogłosiło własne wyniki sprzedaży za czwarty kwartał 2013 roku, a więc tradycyjnie już firma analityczna IDC kilka dni później opublikowała podsumowanie rynku tabletów za ten okres.

Od początku października do końca grudnia na rynek trafiło 76,9 milionów tabletów internetowych. W porównaniu z Q4 2012 roku (gdy sprzedano 60 mln tabletów) wzrost w skali rok/rok wyniósł aż 28,2%!

Kto tym razem znalazł się na podium? Liderem bezapelacyjnie nadal pozostaje Apple, które w czwartym kwartale sprzedało rekordową liczbę iPadów – 26 milionów sztuk! Mimo wszystko udział tabletu z iOS na rynku spada. Urządzenia z Androidem sprzedają się coraz lepiej. iPad w Q4 2013 roku musiał zadowolić się udziałem na poziomie 33,8%. Jeszcze rok temu było to niemal 40%.

Druga pozycja przypadła Samsungowi, który sprzedał aż 14,5 miliona tabletów, a więc o około 2 mln więcej niż sugerowano wcześniej. Koreańczycy zawdzięczają sukces głównie licznym promocjom na modele z serii Galaxy Taby 3 oraz wprowadzeniu do sprzedaży jesienią udanego Galaxy Note 10.1 2014 Edition. Udział Samsunga na rynku zamknął się na poziomie 18,8%.

Trzecie miejsce przypadło Amazonowi. Tablety z serii Kindle Fire cieszą się zawsze dużym zainteresowaniem w okresie przedświątecznym i nie inaczej było tym razem. Gigant rynku e-commerce sprzedał 5,8 mln tabletów, ale… zaliczył (jako jedyny z pierwszej piątki) spadek sprzedaży względem Q4 2012 roku – o 1,7%.

Na czwartym miejscu uplasował się Asus, który jesienią zeszłego roku wprowadził do oferty wiele nowych, ciekawych urządzeń. Z pewnością dobry wynik zawdzięczany jest także Nexusowi 7 2. generacji. Tajwańczycy sprzedali w Q4 2013 roku 3,9 mln tabletów i zamknęli kwartał z udziałem na poziomie 5,1%.

Na piątej pozycji znalazło się Lenovo, które ma silną pozycję na rynku azjatyckim. Chińczycy sprzedali w czwartym kwartale zeszłego roku 3,4 mln tabletów internetowych, a ich udział na rynku wyniósł 4,4%. Warto zauważyć, że w skali rok/rok Lenovo zaliczyło wzrost sprzedaży aż o 325%!

Pozostali producenci, którzy nie zostali ujęci w zestawieniu, sprzedali łącznie 23,3 mln tabletów. Na liście zabrakło między innymi Microsoftu, ale wiemy, że gigant z Redmond w czwartym kwartale sprzedał około 1-2 mln Surface’ów. W raporcie nie znajdziemy również informacji na temat udziału Windows. Szczegółowe zestawienie IDC znajdziecie w poniższej tabeli.

Tablety Q4 2013

Czwarty kwartał 2013 roku okazał się więc być najlepszym (jak dotąd) okresem sprzedażowym w historii tabletów internetowych. Oczywiście przez najbliższe kilka miesięcy sprzedaż będzie nieco niższa, ale możemy spodziewać się, że w Q4 2014 roku padnie kolejny rekord. Z roku na rok zainteresowanie tabletami wzrasta i nie zapowiada się, aby to w najbliższym czasie uległo zmianie…

Źródło: IDC

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij