Technologia CUDA dla ARM czyli NVIDIA Kayla i Logan
Oprócz planów związanych z rozwojem procesorów GPU i platformy Tegra, NVIDIA przedstawiła detale dotyczące Kayla, czyli platformy developerskiej technologii CUDA dla architektury ARM, mającej wspomóc deweloperów w przygotowaniu do układów SoC Logan, planowanych do wprowadzenia w przyszłym roku.
Oprócz planów związanych z rozwojem procesorów GPU i platformy Tegra, NVIDIA przedstawiła detale dotyczące Kayla, czyli platformy developerskiej technologii CUDA dla architektury ARM, mającej wspomóc deweloperów w przygotowaniu do układów SoC Logan, planowanych do wprowadzenia w przyszłym roku.
Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych darmowych gier na tablet z Androidem
Kayla, wbudowana w płytę przypominającą płytę główną formatu mini-ITX komputera PC, opiera się konstrukcyjnie na układzie NVIDIA Tegra 3 CPU, połączonym poprzez szynę PCI-Express z jeszcze niesprecyzowanym układem graficznym opartym na architekturze Kepler. GPU posiada 2 multiprocesory strumieniowe z łącznie 384 rdzeniami CUDA. Platforma ma umożliwić deweloperom prace nad technologią CUDA na ARM.
Część układu, czyli Tegra 3, współpracująca z 2GB pamięci RAM, została zainstalowana bardziej z uwagi na możliwości przesyłowe szyny PCI-Express i nie powinna mieć wpływu na właściwą wydajność Logan SoC. Jako ciekawostkę można potraktować fakt, że płyta Kayla zużywa 10W energii. Pozostający wciąż bez nazwy układ GPU, z wbudowanym 1GB własnej pamięci operacyjnej będzie dostępny w dwóch formach – MXM i PCI-Express, w zależności od potrzeb developerów. To co najbardziej istotne, będzie on niósł ze sobą wszystkie dobrodziejstwa technologii CUDA, wraz z cechami OpenGL 4.3 (tesselacja), cieniowanie geometryczne i wykorzystanie GPU do obliczeń renderingu (Compute Shade). Wszystko to oczywiście pojawi się w chipach Logan.