Udostępnij
Tweetnij

Gartner: tablety z Windows 8 raczej nie dla typowego konsumenta

Analitycy Gartnera nie pozostawiają na nowych okienkach Microsoftu suchej nitki. Najnowszy raport firmy zakłada, że Windows 8 nie przekroczy w tym roku nawet 5% udziałów na rynku tabletów.

Analitycy Gartnera nie pozostawiają na nowych okienkach Microsoftu suchej nitki. Najnowszy raport firmy zakłada, że Windows 8 nie przekroczy w tym roku nawet 5% udziałów na rynku tabletów.

Przeczytaj koniecznie >> Microsoft ujawnia wymagania stawiane Windows 8 na tabletach. Czego się spodziewać?

Choć Microsoft obecnie dwoi się i troi, aby móc sensownie konkurować z iOS i Androidem na rynku tabletów, tak rzeczywistość dla giganta z Redmond może okazać się brutalna. Najnowszy raport specjalistów z Gartnera zakłada, że do końca tego roku nowe okienka Microsoftu mają szansę zdobyć około 4,1% rynku tabletów, a więc znacznie mniej niż iPad czy Android.

Co ciekawe, dopiero w 2016 roku Windows 8 ma szansę przebić się ponad próg 10% i udział okienek wynieść ma zaledwie 11,8% rynku. Gartner sugeruje, że tablety z systemem Microsoftu będzie cieszyć się większym uznaniem wśród profesjonalistów i pasjonatów IT aniżeli typowych konsumentów. A wy planujecie zakup tabletu z Windows 8 czy wolicie inny system?

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij