Udostępnij
Tweetnij

Digitimes: Apple sprzeda w tym roku „tylko” 55 mln iPadów

Digitimes opublikował nowe prognozy sprzedaży na ten rok, z których wynika, że firma z Cupertino sprzeda mniej iPadów niż w zeszłym roku – „tylko” 55 milionów sztuk. Co ciekawe, źródło tej informacji sugeruje, że sprzedaż iPadów w przyszłym roku także poleci w dół. W szczególności iPada mini, który będzie kanibalizowany przez iPhone’y 6 oraz 6 Plus.

Apple iPad Air 2

Digitimes opublikował nowe prognozy sprzedaży na ten rok, z których wynika, że firma z Cupertino sprzeda mniej iPadów niż w zeszłym roku – „tylko” 55 milionów sztuk. Co ciekawe, źródło tej informacji sugeruje, że sprzedaż iPadów w przyszłym roku także poleci w dół. W szczególności iPada mini, który będzie kanibalizowany przez iPhone’y 6 oraz 6 Plus.

Przeczytaj koniecznie >> iPad: które z modeli tabletów Apple były najpopularniejsze w Polsce przez ostatnie pół roku?

Nie od dziś wiemy, że Apple sprzedaje coraz mniej iPadów. W zasadzie od początku tego roku firma z Cupertino notuje kwartalnie (w skali rok/rok) gorsze wyniki sprzedaży tabletów z iOS niż w 2013 roku. Obecny kwartał ma nie być inny i sprzedaż iPadów ponownie ma być niższa. Rekod, który ustanowiono w czwartym kwartale 2013 roku (26 milionów sprzedanych iPadów) nie zostanie pobity.

Z informacji przekazanych przez serwis Digitimes wynika, że do końca tego roku Apple sprzeda „tylko” 55 milionów tabletów z systemem iOS, a więc mniej niż rok temu. Digitimes wierzy, że najbardziej „oberwie” się iPadowi mini, który ma być kanibalizowany przez nowe iPhone’y, które wyposażono w większe wyświetlacze. W zasadzie to nie pierwszy tego typu raport. Oczywistym jest, że smartfon z 5,5-calowym wyświetlaczem może w wielu przypadkach zastępować mały tablet. Dlatego też sprzedaż iPadów mini będzie coraz gorsza. Apple w zasadzie zdaje sobie z tego sprawę i w tym roku tablet ten doczekał się jedynie kosmetycznych udoskonaleń, w tym dodania przycisku Touch ID. Najwięcej nowości pojawiło się w 9,7-calowym iPadzie Air 2. generacji.

W tym samym raporcie Digitimes czytamy, że Apple w tym roku zaliczy wzrost sprzedaży MacBooków. Co ciekawe, aż o 15%. Będzie to najlepszy wynik wśród pierwszej dziesiątki producentów laptopów. Łączna sprzedaż MacBooków i iPadów wyniesie w tym roku około 80 milionów sztuk, czyli o 10 milionów mniej niż w 2013 roku. Spadająca sprzedaż iPadów ma przyczynić się do spadku o kolejne 10 milionów sztuk w przyszłym roku.

Wiemy jednak, że Apple przygotowuje nowego iPada (rzekomo o nazwie Air Plus), który ma być wyposażony w większy, około 12-calowy ekran. Czy jednak urządzenie to sprawi, że sprzedaż iPadów nagle poszybuje w górę? Na pewno znajda się chętni na taki tablet, ale jest mało prawdopodobne, że kwartalnie taki iPad będzie sprzedawać się w wielu milionach sztuk. Raczej będą to mniejsze ilości.

Nie zmienia to faktu, że Apple i tak pozostanie liderem rynku tabletów w tym roku. Do tej pory firma z Cupertino sprzedała już ponad 237 milionów iPadów. To wynik, o którym inni producenci mogą tylko pomarzyć.

Spadająca sprzedaż iPadów po wprowadzeniu do oferty większych iPhone’ow również nie powinna nikogo dziwić. Nowe smartfony Apple sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Jeśli wierzyć zapewnieniom analityka firmy KGI Securities – Ming Chi Kuo, to Apple ma szansę sprzedać tylko w tym kwartale aż 71,5 mln iPhone’ów! Czyli więcej niż iPadów w skali całego roku. Apple jednak wiedziało co robi. Wszak to właśnie iPhone generuje około 2/3 wszystkich zysków firmy. Tak więc zwiększenie jego sprzedaży kosztem iPadów i nie powinno stanowić dla firmy żadnego problemu. Wręcz przeciwnie.

Gorsza sprzedaż iPadów nie będzie jednak równoznaczna z gorszą sprzedażą wszystkich tabletów. Większość producentów może liczyć na lepsze wyniki niż rok temu.

Strategy Analytics: Apple, ASUS i Samsung tracą udziały na rynku tabletów

Źródło: Digitimes

Co sądzisz o mikropłatnościach w aplikacjach i grach mobilnych?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Marcelina Poznańska

Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij