Udostępnij
Tweetnij

Rewolucja tabletowa… w Providencie

MS OfficialTechnologie mobilne są wprowadzane stopniowo we wszystkich obszarach życia i biznesu. Niedawno Polskę obiegła informacja o zakupie tabletów do sejmu, stopniowo też instytucje finansowe wprowadzają swoje aplikacje na smartfony i tablety. W tablety wyposażani są też pracownicy, aby podwyższać jakość usług świadczonych klientom. Do tych ostatnich dołączyła ostatnio firma Provident, która zakupiła dla swoich pracowników ponad 700 takich urządzeń. Przeprowadziliśmy wywiad z Michałem Stadryniakiem, Dyrektorem departamentu IT w firmie Provident, aby dopytać co w trawie piszczy.

MS OfficialTechnologie mobilne są wprowadzane stopniowo we wszystkich obszarach życia i biznesu. Niedawno Polskę obiegła informacja o zakupie tabletów do sejmu, stopniowo też instytucje finansowe wprowadzają swoje aplikacje na smartfony i tablety. W tablety wyposażani są też pracownicy, aby podwyższać jakość usług świadczonych klientom. Do tych ostatnich dołączyła ostatnio firma Provident, która zakupiła dla swoich pracowników ponad 700 takich urządzeń. Przeprowadziliśmy wywiad z Michałem Stadryniakiem, Dyrektorem departamentu IT w firmie Provident, aby dopytać co w trawie piszczy.

Przeczytaj koniecznie >> Recenzje tabletów

Jaki masz ekran w tablecie?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Willow: Dzień dobry. Cieszę się, że zgodził się Pan na wywiad.

Michał Stadryniak: Dzień dobry. Dziękuję za zaproszenie. Bardzo chętnie podzielę się doświadczeniem z wdrożenia technologii mobilnej w Provident Polska.

Willow: Proszę mi powiedzieć ile i jakie tablety wybraliście?

Michał Stadryniak: W 2012 roku, realizując strategię biznesową, podjęliśmy decyzję o usprawnieniu narzędzi pracy dla kierowników ds. rozwoju oraz kierowników ds. kontroli wewnętrznej. Pod koniec 2012 roku uruchomiliśmy  program pilotażowy, w ramach którego wyposażyliśmy 50 kierowników w tablety. Jednym z kluczowych elementów tego przedsięwzięcia było dostarczenie platformy mobilnej, która odpowiadałaby na wszelkie wymagania ustawy o ochronie danych osobowych. W ramach projektu przetestowaliśmy szereg urządzeń i systemów operacyjnych oraz narzędzi do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM). Ostateczny wybór padł na urządzenia o przekątnej około 10 cali. Rozwiązaniem, które najlepiej spełniało wymagania bezpieczeństwa, w tym sprzętowe szyfrowanie pamięci, był tablet firmy Apple (iPad).

Po pierwszym kwartale 2013 roku, po pozytywnej analizie wyników programu pilotażowego, podjęliśmy decyzję o pełnym wdrożeniu takich rozwiązań  w całej Polsce.

Rynek technologii mobilnej w ciągu tych kilku miesięcy rozwinął się i dokonaliśmy ponownego przeglądu możliwości. Po wnikliwych testach ostatecznie wybraliśmy tablet firmy Samsung. Jesteśmy już w połowie drogi i docelowo do 2014 roku zamierzamy wdrożyć ponad 850 tabletów w całej Polsce.

Willow: Czy są jakieś usługi Google’a / Apple’a / Microsoftu implementowane w tablety, na których Wam szczególnie zależy, czy może będziecie na nich instalować własne aplikacje?

Michał Stadryniak: Zarówno w czasie trwania programu pilotażowego, jak i obecnego procesu wdrożenia nie korzystamy z aplikacji dostarczonych przez wymienione firmy. Skrupulatnie wybieramy aplikacje dostawców, które odpowiadają naszym potrzebom. Najlepsze rozwiązanie dla kierowników ds. rozwoju zaproponował polski dostawca, który stworzył aplikację zgodną z naszymi wymaganiami biznesowymi.  

Willow: Provident inwestuje ostatnio dość dużo w departament IT. Zakup tabletów będzie na pewno spełnieniem większej strategii. Co więc zakładacie i jaki jest cel modernizacji?

Michał Stadryniak: W Provident Polska jakość obsługi klienta jest najwyższym priorytetem, gdyż to klienci są najlepszymi ambasadorami naszej firmy. W firmie Provident Polska kierownicy ds. rozwoju koordynują pracą ponad 9000 Doradców Klienta. Do tej pory bazowali oni  w większości na dostępie do informacji dostarczonej w formie papierowej. Aby podnieść jakość oferowanych przez nas usług i zagwarantować większą elastyczność i dyspozycyjność kierowników ds. rozwoju, postanowiliśmy ułatwić im pracę i skorzystać z najnowszych udogodnień technologicznych.

Głównym celem projektu jest wyposażenie kierowników  w technologię mobilną, dzięki której będą posiadali dostęp do wszelkich ważnych informacji takich jak: dane o udzielonych pożyczkach w ramach posiadanego portfolio klientów, aktualne oferty sprzedażowe dla poszczególnych klientów, wskaźniki KPI i ich realizacja, kontakty z klientami realizowane przez inne departamenty.

Willow: A jak wpłynie to na szarego kredytobiorcę? Dzwonię do firmy Provident i? Co mi to daje?

Michał Stadryniak: Dzięki tej inwestycji podnosimy poziom świadczonych usług, a w związku z tym zwiększamy szansę na zadowolenie klienta, który podczas kontaktu w kierownikiem uzyska wszelkie informacje o swojej pożyczce oraz o najnowszych ofertach.

Willow: Czy planujecie też wyposażyć w tablety pracowników Providenta pracujących w terenie?

Michał Stadryniak: Kierownicy ds. rozwoju oraz kierownicy ds. kontroli wewnętrznej pracują na całym terytorium Polski. Oferowanie tabletów dyrektorom i członkom zarządu jest powszechną praktyką wśród firm, jednakże wdrożenie takiej liczby tabletów w terenowe struktury sprzedażowe jest najprawdopodobniej pierwsza tak dużą inwestycją w Polsce.

Willow: Czy planujecie rozwiązania mobilne dla klientów? Np. aplikację, która umożliwi sprawdzenie salda pożyczki, umożliwi kontakt z najbliższym agentem czy powiadomi o nowych ofertach?

Michał Stadryniak: Poziom obsługi klienta jest dla nas ważny, a udostępnienie klientowi rozwiązań, o których Pan wspomina, znacząco ułatwia im dostęp do informacji oraz usprawnia ich obsługę. Takie wdrożenia znalazły się również w naszej strategii.

Willow: Jak to działa w oddziałach Providenta w innych krajach? Gonicie Europę czy może już ją prześcigacie?

Michał Stadryniak: Obecnie Provident w ramach grupy kapitałowej International Personal Finance (IPF) udziela pożyczek w 8 krajach na całym świecie. Na tle wszystkich krajów Provident Polska jest pionierem we wdrażaniu tego typu rozwiązań. Po zakończonym sukcesem programie pilotażowym oraz po udanych wdrożeniach w innych regionach Polski podjęta została decyzja o wprowadzeniu analogicznych rozwiązań na inne rynki należące do grupy IPF. Obecnie do pierwszego wdrożenia przygotowują się Węgrzy, którzy korzystają z wypracowanych przez polski zespół rozwiązań.

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Willow

Z branżą grową i dziennikarstwem związany od 2005 roku. Pracował m.in w Dzienniku Polska Europa Świat, Gram.pl i Magazynie Komputerowym CHIP. Miłośnik gier RPG, tabletów i swojej żony Jęczybuły. Lubi nadgryzione jabłka o ile nie ma w nich za dużo bugów.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij