Udostępnij
Tweetnij

Rynek tabletów w Q1 wg IDC. Apple liderem, potem Samsung i Asus

Firma analityczna IDC opublikowała raport związany ze sprzedażą tabletów internetowych w pierwszym kwartale tego roku. Od początku stycznia do końca marca na rynek trafiło 50,4 milionów tego typu urządzeń, a więc 3,9% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Liderem na rynku pozostaje Apple, które w Q1 sprzedało 16,4 mln iPadów. To niemal co trzeci sprzedany w tym okresie tablet. Kolejne dwa miejsca na podium przypadły Samsungowi oraz Asusowi.

Tablety internetowe

Firma analityczna IDC opublikowała raport związany ze sprzedażą tabletów internetowych w pierwszym kwartale tego roku. Od początku stycznia do końca marca na rynek trafiło 50,4 milionów tego typu urządzeń, a więc 3,9% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Liderem na rynku pozostaje Apple, które w Q1 sprzedało 16,4 mln iPadów. To niemal co trzeci sprzedany w tym okresie tablet. Kolejne dwa miejsca na podium przypadły Samsungowi oraz Asusowi.

Przeczytaj koniecznie >> Chiński rynek tabletów. Jak w rzeczywistości wygląda i kto tam jest liderem?

Na co przede wszystkim zwracasz uwagę podczas zakupu tabletu?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Kolejny kwartał za nami, a więc IDC ponownie opublikowało kwartalny raport obejmujący sprzedaż tabletów internetowych. W Q1 2014 roku sprzedano 50,4 milionów „dachówek”. To tylko o 3,9% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku, gdy na rynek trafiło 48,6 milionów tabletów. Dlaczego wzrost był tak mały? Okazuje się, że wiele nowych modeli zaprezentowanych w styczniu do sprzedaży trafiło dopiero w marcu. Ponadto pierwszy kwartał roku, a więc okres zaraz po świątecznym szale zakupów zazwyczaj nigdy nie sprzyja zwiększonej sprzedaży.

Jak z kolei wyglądał udział poszczególnych producentów? Pierwsza piątka przedstawia się następująco:

  • Apple – firma z Cupertino nadal pozostaje liderem rynku. Niemal co trzeci sprzedany tablet w Q1 był iPadem. Apple sprzedało w zeszłym kwartale 16,4 mln tabletów (i zaliczyło spadek w skali rok/rok o 16,1%), co dało mu rynkowy udział w postaci 32,5% (rok wcześniej było to 40,2%);
  • Samsung – drugie miejsce przypadło Samsungowi, który robi co może, aby dogonić Apple. W pierwszym kwartale Koreańczycy sprzedali 11,2 milionów tabletów (a więc o 32% więcej niż rok wcześniej), co dało im rynkowy udział w postaci 22,3%. Co ciekawe, Samsung niedawno stwierdzał, przy okazji omawiania wyników finansowych za Q1 2014 roku, iż sprzedał nieco więcej (13 mln) tabletów;
  • Asus – trzecie miejsce przypadło Asusowi z wynikiem na poziomie 2,5%. Tajwańczycy sprzedali więc znacznie mniej tabletów niż Apple i Samsung. Ponadto w skali rok/rok również zaliczyli spadek w postaci 2,8%;
  • Lenovo – Chińczycy z Lenovo w pierwszym kwartale 2014 roku sprzedali 2,1 milionów tabletów. Okazuje się, że to ponad trzy razy więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku, gdy Lenovo sprzedało tylko około 600 tysięcy tabletów;
  • Amazon – pierwszą piątkę zamyka Amazon z wynikiem 1 miliona, co przełożyło się na rynkowy udział w postaci 1,9%. To niemal dwa razy gorszy wynik niż osiągnięty rok wcześniej, gdy Amazon sprzedał 1,8 mln Kindle Fire.

Pozostali producenci zrealizowali w pierwszym kwartale tego roku zamówienia na 17,2 milionów tabletów, co przekłada się na rynkowy udział w postaci 34,2%. Warto dodać, że raport IDC obejmuje nie tylko typowe tablety internetowe, ale również urządzenia hybrydowe i typu 2w1.

Tak wyglądał pierwszy kwartał tego roku. Jak z kolei sytuacja ma wyglądać w obecnym? Jeśli wierzyć prognozom Digitimes Research, to w drugim kwartale 2014 roku na rynek trafi więcej tabletów – ponad 60 milionów. Liderem rynku ma pozostać Apple, ale Koreańczycy z Samsunga mają już mocno deptać po piętach. Prognozuje się, że różnica w udziale na rynku pomiędzy obiema firmami wyniesie tylko około 2%. Więcej na ten temat przeczytacie w tym artykule. Kto wie, a może już za kilka miesięcy dojdzie do przełomu i będziemy mieć nowego lidera? O tym przekonamy się z czasem.

Źródło: IDC

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Marcelina Poznańska

Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij