Udostępnij
Tweetnij

Czy Samsung rzeczywiście ma szansę zdetronizować Apple na rynku tabletów?

Niedawno wspominaliśmy wam o dalekosiężnych planach Samsunga. Koreański koncern, który obecnie znajduje się na drugim miejscu wśród producentów tabletów ma bardzo wysokie ambicje i już w przyszłym roku zamierza powalczyć z Apple i jego iPadami o pierwsze miejsce na rynku tabletów. Z kwartału na kwartał różnica pomiędzy oboma producentami jest coraz mniejsza, ale czy Samsung rzeczywiście ma szansę zdetronizować firmę z Cupertino? Postarajmy się odpowiedzieć na to pytanie.

Google Nexus 10

Niedawno wspominaliśmy wam o dalekosiężnych planach Samsunga. Koreański koncern, który obecnie znajduje się na drugim miejscu wśród producentów tabletów ma bardzo wysokie ambicje i już w przyszłym roku zamierza powalczyć z Apple i jego iPadami o pierwsze miejsce na rynku tabletów. Z kwartału na kwartał różnica pomiędzy oboma producentami jest coraz mniejsza, ale czy Samsung rzeczywiście ma szansę zdetronizować firmę z Cupertino? Postarajmy się odpowiedzieć na to pytanie.

Przeczytaj koniecznie >> Poradniki w serwisie Tablety.pl

Grasz na tablecie?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Coraz bliżej Apple…

Pamiętacie 2011 rok, gdy Samsung dopiero raczkował na rynku tabletów internetowych (za sprawą pierwszej generacji Galaxy Tabów)? Wtedy też Koreańczycy sprzedawali w danym kwartale tylko po kilkaset tysięcy tabletów internetowych. W porównaniu z Apple było to bardzo niewiele.

Kolejne dwa lata okazały być się dla Samsunga jednak bardzo udane. Koreańczycy z kwartału na kwartał sprzedają coraz więcej tabletów internetowych i już od kilku miesięcy znajdują się na drugiej pozycji wśród producentów tego typu urządzeń.

Dla przykładu, w drugim kwartale tego roku Samsung sprzedał ponad 8 mln tabletów i tym samym zaliczył wzrost aż o 277% względem adekwatnego okresu sprzed roku. Poprzedni kwartał był jeszcze lepszy i Koreańczycy mogli pochwalić się niemal 10 mln sprzedanych tabletów (wzrost o 127% w skali rok/rok). Tymczasem sprzedaż iPadów w tym czasie jakby stanęła w miejscu. Samsung tym samym bardzo zbliżył się do Apple i w zeszłym kwartale wyniki sprzedażowe obu firm dzieliło niespełna 4,5 mln tabletów.

Najbliższe lata będą należeć do Samsunga?

Kilka dni temu JK Shin – CEO Samsunga powiedział, że jego firma zamierza powalczyć z Apple o dominację na rynku tabletów internetowych. Co prawda nie stanie się to z miesiąca na miesiąc, gdyż proces będzie bardziej długofalowy, ale Koreańczycy wierzą, że będą w stanie na poważnie rywalizować z Apple o miano lidera na rynku tabletów już w przyszłym roku.

Samsung zamierza w przyszłym roku wprowadzić do oferty co najmniej kilka nowych tabletów internetowych. Z ekranami o różnych przekątnych oraz w różnych przedziałach cenowych. Wśród nich mają pojawić się także większe urządzenia. Wiemy, że Koreańczycy przygotowują nowego członka z rodziny Galaxy Note, który ma dysponować 12,2-calowym wyświetlaczem dotykowym z obsługą rysika S-Pen. Jakiś czas temu pojawiły się również plotki, jakoby Samsung przygotował także nowy tablet internetowy z 13,3-calowym ekranem. W ofercie firmy wkrótce więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Tymczasem Apple jest bardziej konsekwentne i niespecjalnie różnicuje swoją ofertę, gdzie możemy znaleźć iPady tylko z dwoma różnymi przekątnymi ekranów (choć niedawno pojawiły się plotki, jakoby firma z Cupertino przygotowywała również 12,9-calowy wariant tabletu z iOS). Takie ograniczenie powoduje, że klienci starają się szukać alternatywy wśród konkurencji, a tą konkurencją jest przede wszystkim Samsung.

Tak więc Samsung ma naprawdę duże szanse na zdetronizowanie Apple z pozycji lidera na rynku tabletów. Wynika to głównie z różnorodności oferty Koreańczyków, która z roku na rok jest coraz bogatsza. Jeśli Samsung będzie konsekwentnie podążać tą drogą, to w niedługim czasie Apple rzeczywiście będzie mogła zacząć się zastanawiać nad tym, czy jego iPadowa polityka była dobrym pomysłem…

A wy której z wymienionych firm tablety bardziej sobie cenicie?

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Marcelina Poznańska

Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij