Udostępnij
Tweetnij

Masz uszkodzony kabel Lightning? Możesz go wymienić za darmo (aktualizacja)

Uszkodzony kabel Lightning? Niekoniecznie wiąże się to z kupnem nowego przewodu. Okazuje się, że Apple wymienia w trakcie trwania gwarancji uszkodzone kable.

Kabel Lightning, który znajduje się w opakowaniach z iPhone’ami i iPadami, czasami może ulec uszkodzeniu. Najczęściej jest to przerwanie gumowatego materiału izolacyjnego przy wtyczce Lightning. Tuż przed gumowym zgrubieniem. Okazuje się, że takie kable podlegają darmowej wymianie, choć z pewnymi ograniczeniami.

Zdarzyło wam się uszkodzić kabel Lightning? Z pewnością nieraz. Nie ukrywajmy, przewody z końcówkami Lightning i USB dostarczane z urządzeniami Apple’a nie należą do najtrwalszych. Nie każdy jednak wie, że firma z Cupertino i jej autoryzowane serwisy, także na terenie Polski, honorują bezpłatną wymianę uszkodzonych kabli. Można to jednak zrobić tylko w trakcie trwania gwarancji.

Apple oferuje rok standardowej gwarancji i to dotyczy też Polski. W kraju jednak można powołać się na rękojmię i wtedy okres gwarancyjny realizowany będzie przez dwa lata od zakupu urządzenia i dotyczy to także uszkodzonych kabli.

Jakie uszkodzenia kabli Lightning podlegają wymianie gwarancyjnej?

Uszkodzenia kabla Lightning, które podlegają bezpłatnej wymianie dotyczą tylko uszkodzeń złączeniowych. Przykład widzicie na poniższym zdjęciu. Przy złączu, gdzie pojawia się zgrubienie widzimy uszkodzenie gumowej izolacji i właśnie takie przypadki podlegają wymianie.

Uszkodzony kabelLightning wymiana gwarancja

Niestety, poważniejsze uszkodzenia wynikające z nieprawidłowego stosowania kabli, na przykład przecięte, pogryzione przez zwierzęta, nadpalone czy z uszkodzonymi żyłami wymianie już nie podlegają. Tak więc z takim kablem, jak na poniższym zdjęciu, nawet nie udawajcie się do serwisu. Apple nie uzna w tym przypadku gwarancji.

Uszkodzony kabelLightning wymiana gwarancja

Jak wymienić uszkodzony kabel Lightning?

Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszym jest wizyta w salonie autoryzowanego resellera Apple’a w kraju, na przykład Cortland. W tym przypadku decyzja zazwyczaj podejmowana jest na miejscu i procedura wymiany trwa najczęściej od 3 do 5 dni roboczych. W tym przypadku nie potrzebujecie paragonu lub innego dowodu zakupu. Wystarczy numer seryjny iPhone’a czy iPada. Dotyczy to jednak standardowego okresu gwarancyjnego. Powołując się na rękojmię należy mieć paragon lub imienną fakturę.

Drugim sposobem jest wysyłka uszkodzonego kabla do punktu serwisowego. W tym celu najpierw należy wypełnić stosowny formularz, który znajdziecie na stronie www.cortland.pl/serwis.html. W tym przypadku wymiana kabla na nowy trwa 3-5 dni roboczych + 2 dni na wysyłkę.

Jeśli więc macie kable Lightning z niewielki uszkodzeniami, to wiedzcie, że możecie je wymienić na nowe. Pamiętajcie jednak, że tylko w trakcie trwania okresu gwarancyjnego. W przypadku firm jest to tylko jeden rok i tutaj rękojmia nie ma zastosowania.

Aktualizacja

Pamiętajcie, aby dzwonić do serwisu Cortland, a nie salonów, gdyż handlowcy nie będą wiedzieć o tej akcji. Powinniście konsultować się bezpośrednio z serwisem. Główna infolinia serwisowa dostępna jest pod numerem tel. 22 257 00 02.

Na poniższym filmie obejrzysz nowości i zmiany w aplikacji Zdjęcia z iOS 10:

Artykuł powstał we współpracy z Cortland.pl

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij