Telegram Messenger wprowadza reklamy. Jednak inne od tych, które ma Facebook i Google

Telegram Messenger szuka sposobów na monetyzację. Komunikator wprowadza reklamy, ale nie będą one miały takiej postaci, którą znamy na przykład z Google czy Facebooka. Będą to wiadomości, które firmy czy organizacje będą mogły wysyłać do użytkowników aplikacji. W tym celu uruchomiono platformę Telegram Ad.

Telegram Messenger to popularny komunikator internetowy, który ma kilkaset mln użytkowników. Nowych nie brakuje i cały czas przybywają. Dlatego firma szuka sposobów na monetyzowanie oprogramowania. Dlatego zdecydowano o tym, że w aplikacji pojawią się reklamy, ale nie takie, które serwują nam Google czy Facebook.

CEO aplikacji, Pawieł Durow zapowiedział niespełna rok temu, że Telegram Messenger otrzyma z czasem elementy sponsorowane, bo trzeba zacząć myśleć o monetyzowaniu platformy. Stąd też nowa inicjatywa, którą ogłoszono po kilkunastu miesiącach od tych zapowiedzi. Kogo „dotkną” nowe reklamy? Na szczęście nie typowych użytkowników aplikacji.

Reklamy w aplikacji Telegram Messenger nie u wszystkich

Firma wyjaśnia, że Telegram Ad to platforma, która pozwoli wyświetlać sponsorowane wiadomości w publicznych kanałach z ponad tysiącem subskrypcji. W indywidualnych rozmowach czy tych zwykłych grupowych takie elementy się nie pojawią. Tak więc nie spodziewajmy się, że komunikator zaserwuje nam reklamy, którymi gnębi nas Facebook czy Google. Choć z czasem to może także się zmienić.

Przeczytaj także: Najlepsze wskazówki dla mobilnego Chrome

źródło

Marcelina Poznańska: Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.