Udostępnij
Tweetnij

Wpływy z reklam na Androidzie po raz pierwszy większe niż na iOS

Do tej pory największe wpływy z reklam na urządzeniach przenośnych przynosił iOS. Teraz mamy nowego lidera, choć jego przewaga nad dotychczasowym jest minimalna.

Android-Rules-Mobile-Advertising-South-of-the-Border
Do tej pory największe wpływy z reklam na urządzeniach przenośnych przynosił iOS. Teraz mamy nowego lidera, choć jego przewaga nad dotychczasowym jest minimalna.

Tym nowym liderem jest rzecz jasna Android, którego udział w zysku z reklam wynosi 47,77 proc. – zaledwie 0,33 punktu procentowego mniej od iOS. Znacznie większy jest za to ruch w reklamach na urządzeniach zasilanych systemem z zielonym robotem. Wg badań przeprowadzonych przez Opera Mediaworks, jest on równy 65,17 proc., podczas gdy na urządzeniach Apple’a – zaledwie 22,34 proc.

W tej drugiej dziedzinie przewaga Androidu zarysowuje się już jednak od dłuższego czasu – od 1. kwartału 2014 roku. Skąd takie dysproporcje w obu dziedzinach? Reklamodawcy zwykli płacić dwojako: za każdy tysiąc wyświetleń lub za kliknięcia w bannery. Do tej pory taki system większe przychody gwarantował na iOS.

Przychody na pozostałych systemach mają marginalny udział w rynku reklam – nigdzie indziej nie przekracza on nawet 2 proc. (choć ruch np. na Symbianie wynosi blisko 4 proc.). Jeśli zaś chodzi o wewnętrzny podział na urządzeniach Apple’a, zdecydowanym liderem są iPhone’y (17 proc. z ogólnej puli), reszta zaś przypada na iPady i iPody.

Ekspansja Androida na polu reklam trwa zatem w najlepsze. Czy następne takie badanie przedstawi dane wypadające jeszcze bardziej na korzyść tego systemu?

Źródło: Anroidauthority

Patryk Purczyński

Szczęśliwy posiadacz urządzenia z Androidem i jeszcze szczęśliwszy mąż. W mediach branżowych od blisko dekady.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij