OpenGL ES 3.0 gotowe. Czekają nas jeszcze lepszy gry na tabletach

Grupa Khronos ogłosiła finalną specyfikację kolejnej odsłony OpenGL ES, tym razem z numerkiem 3.0. Dzięki nowemu standardowi gry na tabletach będą jeszcze lepsze!

Przeczytaj koniecznie >> ARM zapowiada rewolucję na rynku układ grafiki dla tabletów

Prace nad specyfikacją OpenGL ES 3.0 dobiegły końca. Wśród nowości interfejsu 3D warto wymienić:

  • Nowe efekty z zakresu cieniowania, przekształceń oraz renderowania przy jednocześnie mniejszym zużyciu energii;
  • Wsteczna kompatybilność z OpenGL ES 2.0;
  • Wsparcie dla czterech elementów MRT jednocześnie;
  • Obsługa nowych formatów kompresji jak EAC i ETC2;
  • Lepsza precyzja podczas renderowania elementów graficznych.

OpenGL ES stanowi podstawę wieli gier na tabletach. Obsługiwane jest nie tylko przez Androida, ale również w iOS. Dzięki kolejnej wersji standardu możemy wkrótce spodziewać się jeszcze lepszych gier.

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.