Udostępnij
Tweetnij

OpenGL ES 3.0 gotowe. Czekają nas jeszcze lepszy gry na tabletach

Grupa Khronos ogłosiła finalną specyfikację kolejnej odsłony OpenGL ES, tym razem z numerkiem 3.0. Dzięki nowemu standardowi gry na tabletach będą jeszcze lepsze!

Grupa Khronos ogłosiła finalną specyfikację kolejnej odsłony OpenGL ES, tym razem z numerkiem 3.0. Dzięki nowemu standardowi gry na tabletach będą jeszcze lepsze!

Przeczytaj koniecznie >> ARM zapowiada rewolucję na rynku układ grafiki dla tabletów

Prace nad specyfikacją OpenGL ES 3.0 dobiegły końca. Wśród nowości interfejsu 3D warto wymienić:

  • Nowe efekty z zakresu cieniowania, przekształceń oraz renderowania przy jednocześnie mniejszym zużyciu energii;
  • Wsteczna kompatybilność z OpenGL ES 2.0;
  • Wsparcie dla czterech elementów MRT jednocześnie;
  • Obsługa nowych formatów kompresji jak EAC i ETC2;
  • Lepsza precyzja podczas renderowania elementów graficznych.

OpenGL ES stanowi podstawę wieli gier na tabletach. Obsługiwane jest nie tylko przez Androida, ale również w iOS. Dzięki kolejnej wersji standardu możemy wkrótce spodziewać się jeszcze lepszych gier.

Gry cyfrowe w sklepie gram.pl

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij