Samsung i Apple tracą na rynku tabletów na rzecz chińskich marek


Firma badawcza Strategy Analytics zaprezentowała udział w rynku tabletów poszczególnych firm w pierwszym kwartale bieżącego roku. Dotychczasowi hegemoni, Samsung i Apple, są w odwrocie.

W pierwszym kwartale 2014 roku dwie wspomniane firmy zagrabiały dla siebie łącznie przeszło połowę rynku tabletów. Teraz ich sumaryczny udział wynosi już tylko 41,3 proc. Najwięcej stracił Samsung – aż 5,6 punktu procentowego. Apple jest jednak tuż za nim, ze stratą równą 4,6 pp.

Kiedy ktoś traci, ktoś musi zyskiwać. Na fali są produkty chińskie, zwłaszcza od Lenovo i Huawei. Udziały tego pierwszego w rynku podskoczyły o 1,2 pp., zapewniając firmie 5,3 proc. z całości. Drugi, dzięki zwyżce równej 1,5 pp., wzbił się na pułap 2,4 proc. Najbardziej zauważalnie w górę pną się natomiast chińskie tablety niefirmowe zasilane Androidem – w ich przypadku wzrost sięga aż 2,7 proc. To one mają teraz największy udział w rynku: wynosi on 28,4 proc. Dla porównania Apple zagarnia dla siebie 24,3 proc. udziału, a Samsung jedynie 17 proc.

Jak zapowiada Strategy Analytics, południowokoreański gigant będzie starał się w tym roku zawęzić swoją ofertę tabletów, skupiając się na możliwie najsilniejszych modelach w średnim i niskim przedziale cenowym. W zatrzymaniu dalszych spadków pomóc może linia Galaxy Tab A i nadchodzący Galaxy Tab S2.

Źródło: Koreaherald

Patryk Purczyński: Szczęśliwy posiadacz urządzenia z Androidem i jeszcze szczęśliwszy mąż. W mediach branżowych od blisko dekady.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.