iPady to mniej niż 50% rynku tabletów w Q3

Serwis Digitimes Research przedstawił dzisiaj dane dotyczące wyników sprzedaży rynku tabletów za trzeci kwartał bieżącego roku. Sprzedaż w tym czasie sięgnęła 35,68 miliona sztuk „dachówek”.

Przeczytaj koniecznie >> Recenzja tabletu Dell Latitude 10 – ST2

 Loading ...

Warte zauważenia jest to, że ponad połowę sprzedanych tabletów stanowią urządzenia bez logo nadgryzionego jabłuszka. Sprzedano ich 20,08 miliona sztuk, co stanowi wzrost o 22,9% w porównaniu do drugiego kwartału bieżącego roku. To jednocześnie rezultat o 34,6% wyższy aniżeli w identycznym okresie roku ubiegłego. W danych nie uwzględniono zaprezentowanych tydzień temu tabletów Apple iPad Air i iPad Mini Retina.

Warto zauważyć, że Samsung i Lenovo zwiększyły w opisywanym czasie liczbę produkowanych urządzeń. Na czele listy największych producentów tabletów stały Apple i Samsung, przy czym ten ostatni zwiększył zajętość rynku o 30%. Google znalazło się na trzeciej pozycji, głównie dzięki nowemu Nexusowi 7. Kolejne miejsca zajęły Lenovo, Acer, ASUS i Amazon.

Źródło: DigiTimes

Maciej Rosiński: Jestem miłośnikiem gadżetów i nowoczesnych technologii, fanem Xiaomi i MIUI. Lubię język polski i choć nie jestem absolwentem dziennikarstwa, staram się poprawnie wysławiać i pisać po polsku, a piętnować wszelkie przejawy niepoprawności językowej. Od kilkunastu lat udzielam się w dziennikarstwie, od kilku, jako "naczelny recenzent" ;) portalu Tablety.pl.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.