iSupply: Microsoft w zeszłym kwartale sprzedał nie więcej niż 750 tysięcy Surface

Niestety, ale Microsoft zaliczył falstart na rynku tabletów internetowych. Jego urządzenia z serii Surface w zeszłym kwartale znalazły mniej niż milion nabywców. Optymistyczna prognoza iSupply zakłada sprzedaż na poziomie tylko 750 tysięcy sztuk tabletu.

Przeczytaj koniecznie >> Czy Microsoft Surface rzeczywiście jest zbyt drogi?

Microsoft niedawno ujawnił własne wyniki finansowe za zeszły kwartał, ale przemilczał informacje na temat sprzedaży tabletów z serii Surface, które zadebiutowały 26 października. Analitycy zaczęli spekulować, że gigant z Redmond milczy, gdyż nie ma czym specjalnie się pochwalić. Zdaje się, że rzeczywiście tak jest i Microsoft zaliczył bardzo kiepski start na rynku „dachówek”.

Z wyliczeń iSupply wynika, że w zeszłym kwartale Microsoft sprzedaż od 680 do 750 tysięcy tabletów Surface, a więc bardzo niewiele. Nieco więcej, bo 1,25 miliona sztuk trafiło do kanałów dystrybucyjnych, ale jak nietrudno zauważyć co najmniej pół miliona z nich zalega w magazynach sklepów.

Nieco inne wyniki podaje IDC. Według analizy tej firmy Microsoft sprzedał maksymalnie 900 tysięcy tabletów Surface. To jednak nadal niewiele. Gwoli przypomnienia, w tym samym okresie Apple sprzedał niemal 23 miliony iPadów.

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.