Jak zrobić konkurencji „pod górę”? Wykorzystać jej aktorów w swoich reklamach [wideo]

Na samym początku, dla tych którzy jeszcze nie są zorientowani, śpieszymy z informacją, że Samsung i Apple są od pewnego czasu na ścieżce wojennej. Zaczęło się od spraw patentowych, zarzutów że Galaxy Tab to klon iPada, potem pojawiły się wyroki zakazujące sprzedaży i nakazujące wycofanie produktów Samsunga z określonych krajów. Czy to jako formę zemsty, rewanżu czy nowego sposobu walki z konkurencją, Samsung wpadł na pomysł jak zareklamować swój produkt, wykorzystując elementy wizerunku konkurencji.

To nie tajemnica, że najchętniej oglądane reklamy to te, w których występują dzieci. Mają one zresztą też najlepszy wpływ na potencjalnych klientów. Właśnie to wykorzystał Samsung w swojej reklamie promującej tablet Galaxy Tab 8.9, emitowanej na terenie Korei. Nie byłoby może nic nadzwyczajnego w samej reklamie gdyby nie fakt, że dziewczynka wy niej występująca nie tak dawno wystąpiła w reklamie telewizyjnej iPhone 4S. Może to i zbieg okoliczności, jednak rozważając to, o ilu różnych sprawach w starciu Apple i Samsunga  była mowa – raczej wygląda to na efekt zamierzony. Samsung zdjął wideo ze swojego kanału YouTube, jednak poniżej możecie porównać sobie reklamy Apple i Samsunga właśnie.


Maciej Rosiński: Jestem miłośnikiem gadżetów i nowoczesnych technologii, fanem Xiaomi i MIUI. Lubię język polski i choć nie jestem absolwentem dziennikarstwa, staram się poprawnie wysławiać i pisać po polsku, a piętnować wszelkie przejawy niepoprawności językowej. Od kilkunastu lat udzielam się w dziennikarstwie, od kilku, jako "naczelny recenzent" ;) portalu Tablety.pl.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.