Tak wygląda Horizon, maszyna Apple’a do naprawiania iPhone’ów

Apple ma zamiar niedługo ruszyć z programem napraw, który zakłada, że wiele zewnętrznych firm stanie się autoryzowanymi serwisami, mogącymi naprawiać iPhone’y. Wszystko będzie możliwe przede wszystkim dzięki maszynie zwanej Horizon. Apple ma zamiar dostarczyć sprzęt do 400 serwisów. Teraz możemy zobaczyć, jak wygląda taki sprzęt do naprawy iPhone’ów.

Przedwczoraj ComputerCare ujawnił, że stanie się jedną z firm, które będą naprawiać sprzęty Apple, niemal jak autoryzowany serwis. Do tej pory naprawami iPhone’ów zajmował się jedynie gigant z Cupertino o odpowiedni partnerzy. Do napraw będzie używana specjalna maszyna o nazwie Horizon. Teraz pierwszy raz Apple ujawnia jak dokładnie ona wygląda.

Wspomniane Horizon trafi z rąk Apple do sklepów Best Buy, które również będzie zajmowało się naprawami sprzętów. Wczoraj również mogliśmy się dowiedzieć, że gigant z Cupertino ma zamiar wyposażyć aż 400 różnych serwisów z 25 krajów na świecie w nowy sprzęt do napraw. Trafią one do tych firm jeszcze do końca 2017 roku.

Co tak naprawdę potrafi Horizon? Przede wszystkim chodzi tutaj o chyba najczęstszą usterkę, jaką można zaobserwować w iPhone’ach użytkowników – stłuczony ekran. Horizon jest niezbędny do takiej naprawy, jeśli chcemy mieć później dobrze sprawdzone urządzenie. Maszyna po wymianie ekranu jest niezbędna do połączenia wyświetlacza z czytnikiem linii papilarnych. Jak wiadomo, jeśli elementy są naprawiane w zewnętrznym serwisie, może dojść do sytuacji, kiedy nie będą ze sobą współgrały. Urządzenie do napraw potrafi również sprawdzić oprogramowanie i wpłynąć na jego działanie.

Apple ułatwi naprawę iPhone’ów przez nowe prawo?

Naprawa sprzętów giganta może bardzo długo trwać ze względu na konieczność wysyłania urządzeń do autoryzowanych serwisów. Teraz jednak naprawy będą szybsze i sprawniejsze. Głośno mówi się o tym, że Apple zdecydowało się na zmiany po tym, jak w Nebrasce pojawił się projekt ustawy mówiący o tym, iż producenci sprzętów elektronicznych będą musieli udostępniać narzędzia do ich naprawy. Gigant twierdzi jednak, że nowy projekt napraw nie ma nic wspólnego z planami lokalnych władz.

Źródło: Reuters

Katarzyna Dąbkowska: Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.