Apple pozwane za błąd 53

Firma PCVA pozwała właśnie Apple za błąd 53, który powoduje, że iPhone’y po wymianie komponentów i aktualizacji systemu do iOS 9 iPhone’y 6 oraz iPhone’y 6 Plus stają się bezużyteczne.

Jeśli ostatnio zdarzyło Ci się w jakiś sposób zepsuć swój telefon i oddałeś go do naprawy do nieautoryzowanego serwisu, może się okazać, że nie skorzystasz już z niego długo. Twój smartfon zamieni się w cegłę. No, chyba że jeszcze nie zdążyłeś zainstalować mu aktualizacji. Wszystko przez błąd 53, który pojawia się na ekranie. W teorii telefon po odebraniu od wspomnianego serwisu będzie działać prawidłowo. Problem pojawi się przy następnej aktualizacji oprogramowania, kiedy system sprawdza między innymi, czy w telefonie znajdują się oryginalne części Apple’a. Jeśli okaże się, że to zamienniki – na ekranie pojawi się wspomniany błąd.

Jak sprawę tłumaczy Apple? Firma twierdzi, że zapewnia w ten sposób bezpieczeństwo użytkownikom. Wszystko skupia się tutaj wokół czytnika linii papilarnych. Jeśli w jakikolwiek sposób zaburzymy jego działanie, np. wymieniając Touch ID, a iPhone „wyczuje” przy aktualizacji, że komponenty nie są oryginalne, może na stałe się wyłączyć.

A jak reagują użytkownicy? Co milsi twierdzą, że Apple powinno chociaż poinformować użytkowników swoich urządzeń, że taka sytuacja może mieć miejsce. Inni zaś otwarcie uważają, że Apple próbuje ograniczyć naprawę sprzętów z logiem jabłka jedynie do swoich serwisów. Sprawa stała się ostatnio na tyle głośna, że zainteresowało się nią grono prawników, w tym PVCA, które twierdzi, że Apple złamało prawa konsumentów zmuszając ich do korzystania jedynie z ich komponentów. Firma z Seattle chciała wnieść pozew zbiorowy przeciwko Apple i wzywała poszkodowanych użytkowników do łączenia sił. I tak też się stało.

PVCA właśnie wniosło pozew zbiorowy przeciwko Apple do sądu rejonowego w Kalifornii, domagając się 5 milionów dolarów odszkodowania za poniesione przez błąd 53 szkody. Co więcej PVCA domaga się w pozwie, aby Apple wprowadziło aktualizację oprogramowania na iOS, która usuwałaby problem blokujący telefon po wymianie komponentów. Treść pozwu znajdziecie tutaj.

Źródło: PhoneArena

Katarzyna Dąbkowska: Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.