Apple znowu liderem w ankiecie satysfakcji J.D. Power na temat tabletów

iPad nie należy do tanich tabletów internetowych, ale w zamian otrzymujemy urządzenie, na temat którego trudno powiedzieć złe zdanie. Potwierdza to najnowsze badanie przeprowadzone wśród Amerykanów przez J.D. Power. Po raz kolejny iPad został uznany przez ankietowanych za najbardziej satysfakcjonujący tablet, zdobywając wynik na poziomie 830 punktów (na 1000 możliwych) oraz zostając liderem w czterech z pięciu możliwych kategorii pytań. Drugie miejsce przypadło Samsungowi, który wcale nie okazał być się dużo gorszym, z wynikiem 822 punktów.

Przeczytaj koniecznie >> Jak skutecznie chronić dane na iPadzie w przypadku kradzieży?

 Loading ...

J.D Power przeprowadziło kolejne badanie satysfakcji wśród użytkowników tabletów w Stanach Zjednoczonych. Przepytano łącznie 2513 użytkowników tego typu gadżetów. Okazuje się, że pierwsze miejsce (po raz kolejny) przypadło firmie Apple. iPad został oceniony najlepiej przez właścicieli tabletów i zdobył 830 punktów (na 1000 możliwych do uzyskania). Tablet firmy z Cupertino uzyskał najlepsze oceny wśród czterech z pięciu kategorii i były to: wydajność, prostota obsługi, funkcje, stylistyka i design. Jedynie w jednej z kategorii Apple nie było w stanie rywalizować z konkurencją i była to… oczywiście cena. W Stanach Zjednoczonych ceny iPadów zaczynają się od 299 dolarów, gdzie większość producentów ma w ofercie tańsze modele. Drugie miejsce w zestawieniu J.D. Power przypadło Samsungow, ale Koreańczycy uzyskali niewiele gorszy wynik – w postaci 822 punktów.

Z ankiety przeprowadzonej przez J.D. Power wyciągnięto ponadto następujące wnioski:

  • Niższa cena jest głównym powodem, dla którego Amerykanie decydują się na zakup konkretnego tabletu w tym roku. Taką odpowiedź zaznaczyło 25% ankietowanych osób. Dla porównania, w zeszłym roku taką odpowiedź wybrało 21% osób. Następnie najczęściej wybieranymi opcjami były funkcje oraz reputacja marki (odpowiednio po 22% i 21%);
  • Od 2012 roku średnia cena tabletu kupowanego przez mieszkańców Stanów Zjednoczonych spadła o 53 dolary (390 dolarów w 2012 roku vs 337 dolarów w tym roku);
  • Ogólna satysfakcja z tabletów internetowych spadła o 18 punktów (853 punkty w 2012 roku vs 835 punkty w roku obecnym). Największy spadek był widoczny w przypadku pytań z kategorii o łatwość wykonywania zadań;
  • Użytkownikom tabletów w tym roku zajmuje więcej czasu pierwsze uruchomienie i wstępna konfiguracja tabletu do pracy. Czas ten wzrósł średnio z 55 minut w 2012 roku do 64 minut w roku obecnym. Wynika to między innymi z coraz większej liczby funkcji oraz preinstalowanych aplikacji;
  • Klienci w trakcie podejmowania decyzji o zakupie tabletu kierują się również, poza wspomnianą wcześniej aspektami, witryną internetową producenta oraz rekomendacją od znajomych lub rodziny.

To już kolejne badanie J.D. Power, które na piedestał wystawia firmę Apple. Tym razem opinie zebrano w okresie od września 2013 roku do stycznia 2014 roku. Zwróćmy jednak uwagę, że druga pozycja, która przypadła Samsungowi, wcale nie dużo gorszym wynikiem. Faktem jest również, że Amerykanie są bardzo przywiązani do marki Apple i ta firma triumfuje przeważnie w większości badań związanych z badaniem opinii i satysfakcji, nie tylko pod kątem tabletów internetowych.

Swoją drogą, ciekawe jak wyglądałoby podobne badanie przeprowadzone na terenie naszego kraju?

Źrodło: J.D. Power (przez Macrumors)

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.