Google Chrome zablokuje reklamy, które zużywają dużo zasobów

Google Chrome otrzyma udoskonalony adblocker, który ma skutecznie blokować reklam zużywające zbyt wiele zasobów. Plany firmy ujawnia jeden z commitów Chromium. Nowa funkcja sprawi, że Chrome zablokuje automatycznie reklamy za mocno obciążające procesor i internet. Nie wiadomo, kiedy Google sfinalizuje nad tym prace.

Google Chrome już jakiś czas temu zaczął blokować wybrane reklamy. Gigant z Mountain View pracuje nad tym, aby wbudowany w przeglądarkę internetową adblocker był jeszcze lepszy. Plany firmy ujawnia nam jeden z commitów dostrzeżony na stronie Chromium. Wkrótce aplikacja zablokuje te elementy sponsorowane, które zużywają zbyt wiele zasobów.

Google nazywa te elementy jako ciężkie reklamy. Nowa funkcja Chrome’a zadziała i zablokuje elementy, które zużywają więcej niż 1% przepustowości łącza, 1% procesora przez minutę oraz 1% CPU w ogóle. Wtedy pojawi się komunikat widoczny poniżej. Reklama zostanie zablokowana i zostanie wyświetlone wyjaśnienie. Kliknięcie na przycisk szczegółów sprawi, że pojawi się więcej informacji o tym, co właśnie się stało.

Więcej szczegółów na razie nie jest znanych. Pojawienie się commitu sugeruje, że Google Chrome takiej funkcji na dniach nie otrzyma. Trochę sobie na nią poczekamy. Najpierw udoskonalony adblocker pojawi się w poglądowych wydaniach przeglądarki z kanałów Dev i Canary. Dopiero z czasem funkcja zostanie skierowana do stabilnego wydania, co warto mieć na uwadze.

Przeczytaj także: Xiaomi Mi Band 4 dostępny w naszym sklepie

źródło

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.