Spada sprzedaż tabletów. Największe spadki notują najwięksi

Spada sprzedaż tabletów. Jesteście zaskoczeni? Bo my nie bardzo. Taki trend panuje na rynku już od ponad dwóch lat, a więc nie dziwi, że był kontynuowany w trzecim kwartale tego roku. Według IDC sprzedaż tabletów w zeszłym kwartale względem Q3 2015 roku spadła aż o prawie 15%. Największe straty notują giganci rynku tabletów, czyli Apple i Samsung, którym sprzedaż cały czas leci w dół.

IDC podsumowało rynek tabletów w trzecim kwartale tego roku. Od lipca do końca września sprzedano 43 miliony tabletów, a więc o 14,7% mniej niż w adekwatnym okresie sprzed roku, gdy zrealizowano zamówienia na 50,5 milionów sztuk tego typu urządzeń. Spadki sprzedaży tabletów obserwujemy już od 2014 roku i nie zanosi się na jakieś zmiany. W przypadku smartfonów jest inaczej. Tutaj liczba sprzedawanych urządzeń rośnie i odbywa się to kosztem iPadów i innych tabletów.

Liderem rynku nadal pozostaje firma Apple, która w zeszłym kwartale sprzedała 9,3 mln iPadów. To jednak mniej o 6,3% względem analogicznego okresu sprzed roku, gdy na rynek trafiło 9,9 mln sztuk tabletów z iOS. IDC we własnym raporcie twierdzi, że iPady Air i Mini sprzedają się lepiej niż modele Pro. Te ostatnie stanowiły mniej niż 1/3 sprzedanych iPadów w zeszłym kwartale. Dokładne liczby nie zostały jednak podane.

Drugie miejsce na rynku tabletów nadal należy do Samsunga. Koreańczycy sprzedali w zeszłym kwartale 6,5 mln tabletów. W tym przypadku również obserwujemy spadek sprzedaży na poziomie 19,3% względem analogicznego okresu z 2015 roku. Na trzecie miejsce wskoczył Amazon i to z całkiem ciekawym wynikiem. Ta firma, dla odmiany, zanotowała wzrost sprzedaży tabletów względem Q3 2015 roku aż o prawie 320%. Amazon sprzedał w zeszłym kwartale 3,1 mln tabletów.

Na czwartym miejscu jest Lenovo z 2,7 mln sprzedanych tabletów, a na piątym Huawei, które dostarczyło 2,4 mln tabletów. Chińczycy z Lenovo zaliczyli spadek sprzedaży, a Huawei wzrost o ponad 28%. Pozostali producenci sprzedali 19 mln sztuk tego typu urządzeń, a więc o prawie 30% mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Szczegóły można podejrzeć w poniższej tabeli opublikowanej przez źródło informacji. Jedno jest pewne, sprzedaż tabletów nadal będzie spadać.

Najwięksi sprzedawcy tabletów w trzecim kwartale 2016 roku

(Dostawy liczone w milionach sztuk)

Producent Sprzedaż w Q3 2016 roku Udział na rynku w Q3 2016 roku Sprzedaż w Q3 2015 roku Udział na rynku w Q3 2015 roku Wzrost w skali rok/rok
1. Apple 9,3 21,5% 9,9 19,6% -6,2%
2. Samsung 6,5 15,1% 8,1 16,0% -19,3%
3. Amazon.com 3,1 7,3% 0,8 1,5% 319,9%
4. Lenovo 2,7 6,3% 3,1 6,0% -10,8%
5. Huawei 2,4 5,6% 1,9 3,7% 28,4%
Pozostali 19,0 44,2% 26,9 53,2% -29,2%
Łącznie 43,0 100% 50,5 100% -14,7%
Źródło: IDC, 31 października 2016 roku

źródło: IDC

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.