Samsung wymieni wadliwe sztuki Galaxy Note 7. Sprzedaż wstrzymana

Zgodnie z przewidywaniami, Samsung ogłosił dziś w Korei program wymiany Galaxy Note 7 z wadliwymi bateriami, które mogą się zapalać. 

Dziś w Korei (o godzinie 10:00 naszego czasu) Samsung zorganizował we własnej siedzibie specjalną konferencję prasową dla mediów, która jest następstwem raportów o zapalających się egzemplarzach Galaxy Note 7. Pojawiło się już kilka takich przypadków i Koreańczycy postanowili zareagować.

Z informacji przekazanych przez Samsunga wynika, że problem rzeczywiście dotyczy wadliwych baterii. W trakcie wewnętrznego śledztwa ustalono jednak, że tak naprawdę wadliwe akumulatory znalazły się w 24 na milion egzemplarzy smartfonów, a więc problem nie ma skali masowej. Samsung przekazał, że wymieni telefony z wadliwymi bateriami za darmo i klienci nie poniosą przy tym żadnych kosztów.

Pierwsze doniesienia o zapalających się Galaxy Note 7 pojawiły się zaraz po premierze telefonu. Wtedy jeden z użytkowników „sfajczył” telefon w trakcie ładowania baterii. Niedługo po tym pojawił się kolejny taki przypadek. Łącznie w serwisach zarejestrowano 35 zgłoszeń. Samsung twierdzi, że bezpieczeństwo klientów jest najważniejsze i wstrzymał sprzedaż Galaxy Note 7. Wszyscy dotychczasowi właściciele smartfonów mają mieć możliwość wymiany na nowy egzemplarz, które będą dostarczane w ciągu kilku najbliższych tygodni.

To oznacza, że z pewnością pojawią się problemy z dostawami. Jeśli złożyliście przedpremierowe zamówienie, to na własny egzemplarz Galaxy Note 7 z pewnością trochę poczekacie… Jak długo? Tego na chwilę obecną nie wiadomo.

Poniżej oficjalne oświadczenie w tej sprawie ze strony Samsung Polska:

Samsung uznaje dostarczanie produktów najwyższej jakości za priorytet, a każdy odnotowany przez naszych klientów incydent, traktujemy niezwykle poważnie. W odpowiedzi na ostatnie doniesienia związane z Note 7, przeprowadziliśmy drobiazgowe dochodzenie,  które wykazało problemy z baterią.

Jak do tej pory (stan na 1 września 2016) globalnie odnotowaliśmy 35 tego typu przypadków. Obecnie prowadzimy wnikliwą inspekcję wraz z naszymi dostawcami, aby zidentyfikować wszystkie potencjalnie uszkodzone baterie. Ze względu na to, że bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem, wstrzymaliśmy sprzedaż modelu Note 7.

Klientów, którzy zakupili Note 7 w Polsce prosimy o kontakt z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung, (pełen wykaz serwisów znajduje się na stronie www.samsung.pl) bądź kontakt z infolinią pod numerem telefonu 0.801.672.678 bądź +48 22 607 93 33. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji i zwrócone ze sprawdzoną baterią bądź klient otrzyma nowy egzemplarz w przypadku zidentyfikowania wady. Cały proces może zająć do kilku tygodni.

Zdajemy sobie sprawę z niedogodności jakie niesie za sobą ta sytuacja, ale chcemy być pewni, że Samsung dostarcza swoim klientom produkty najwyższej jakości. Bardzo blisko współpracujemy z naszymi partnerami, aby mieć pewność, że proces wymiany urządzeń będzie tak wygodny i efektywny jak to tylko możliwe.

 

źródło: yon hap news, samsung polska

Marcelina Poznańska: Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.