Apple najcenniejszą marką w przemyśle. Google, Microsoft i Samsung w dziesiątce


Apple utrzymało swoją pozycję lidera wśród najcenniejszych marek w przemyśle. Mało tego, gigant z Cupertino znacząco umocnił swoje notowania – w ciągu ostatniego roku wartość marki wzrosła o 43 proc. do poziomu przekraczającego 170 miliardów dolarów.

Przed rokiem wskaźnik ten wynosił blisko 119 mld dolarów. Tak duży skok pozwolił w corocznym notowaniu Interbrand uzyskać Apple dodatkowe wyróżnienie „Top Riser” przyznawane firmom, które uzyskały przynajmniej kilkunastoprocentowy wzrost. Najlepiej pod tym względem wypada jednak Facebook, którego wartość wzrosła o 54 proc., co pozwoliło mu na uplasowanie się na 23. miejscu.

Apple na sam szczyt wspięło się w 2013 roku, zrzucając z fotela lidera Coca-Colę. Od tego czasu nieprzerwanie firma cieszy się statusem najcenniejszej marki w biznesie. W tegorocznym notowaniu Interbrand wysoko plasują się też branżowi konkurenci amerykańskiej spółki: Google (2.), Microsoft (4.) czy Samsung (7.). W przypadku dwóch pierwszych spółek wartość ich marek rok do roku wzrosła o – odpowiednio – 12 i 11 proc. Samsung utrzymał poziom sprzed roku.

Z listy stu najwyżej cenionych marek wypadła m.in. Nokia. Firmę do przyszłego roku obowiązuje zakaz konkurencji z Microsoftem, jednak już teraz wspomina się o planach powrotu Finów na rynek smartfonów. Niewykluczone, że wraz z nim Nokia ponownie wywalczy awans do wspomnianej setki.

Źródło: Interbrand

Patryk Purczyński: Szczęśliwy posiadacz urządzenia z Androidem i jeszcze szczęśliwszy mąż. W mediach branżowych od blisko dekady.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.