Apple zmodyfikowało algorytmy wyszukiwania w App Store

Apple zmodyfikowało algorytmy wyszukiwania w sklepie App Store. Funkcja lepiej rozpoznaje frazy wpisywane przez użytkowników. Nawet jeśli te są wystukane na klawiaturze błędnie.

Lior Eldan – COO agencji marketingowej Moburst doszukał się pewnych zmian wprowadzonych w App Store. Dokładnie w algorytmach odpowiedzialnych za wyszukiwanie. Apple zmieniło nieco algorytmy i dostosowało je tak, aby lepiej rozpoznawały frazy wpisywane przez użytkowników. Nawet jeśli te zawierają błędy. Przykładem jest Uber. Wpisanie w wyszukiwarce App Store „ubber” sprawi, że aplikacja Uber i tak wyświetli się na pierwszym miejscu. Podobnie jest z „uper”, gdzie w amerykańskim App Store na samej górze wyników wyszukiwania pojawi się Uber, ale nie w Polsce. U nas będzie to aplikacja Uper.

Wprowadzone zmiany możemy nazwać inteligentną autokorektą dla wyszukiwarki App Store. Warto jednak dodać, że zmiany te nie wprowadzono wraz z aktualizacją do iOS 9.3, gdyż podobne słowa kluczowe dostrzeżono już 20 marca, a więc przed premierą tej aktualizacji. To oznacza, że modyfikacje zostały wprowadzone po stronie serwerów Apple’a.

Warto dodać, że Apple przygotowuje więcej zmian z myślą o App Store. Przy tym projekcie pracuje około 100 pracowników Apple, a jego szefem jest Todd Terisi – były lider iAd.

źródło: venturebeat

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.