Użytkownicy smartfonów wciąż nie cenią wearables zbyt wysoko

 

Jedynie 1 na 5 użytkowników smartfonów zdecydowałby się wydać więcej niż 175 dolarów na sprzęt tego typu.

Rynek wearables ciągle rośnie, ale nie oznacza to, że wszyscy darzą owe nowinki technologiczne zainteresowaniem. Ilu z użytkowników smartfonów zdecydowałoby się na zakup takiego sprzętu z wyższej półki? Odpowiedź brzmi – niewielu. Tak przynajmniej wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Juniper Research.

Z ponad 2000 badanych osób, jedynie jedna na pięć zdecydowałaby się na wydanie ponad 175 dolarów na jakiekolwiek sprzęt tego typu. Co ciekawe, wśród najchętniej wybieranych (łącznie ponad 75%) były jedynie dwie marki – Apple i Samsung, które de facto proponują najdroższe ze wszystkich takich urządzeń. Na kolejnych pięciu miejscach znaleźli się producenci Android Wear, natomiast Pebble i inne firmy zajmujące się produkcją opasek przeznaczonych dla aktywnych znalazły się dużo niżej na liście. Ciekawe jest jednak to, że jedynie 4% z ankietowanych odpowiedziało, że nie kupiłoby takiego sprzętu ze względu na krótki czas działania na baterii. Z ankiety wynika też, iż użytkownicy sprzętów z iOS chętniej kupowaliby takie urządzenia niż posiadacze sprzętów z Androidem.

Źródło: JuniperResearch

Katarzyna Dąbkowska: Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.