Udostępnij
Tweetnij

Surface Pro 4 najszybciej adaptowanym tabletem Microsoftu wśród użytkowników biznesowych

Rynkowy debiut nowych tabletów Microsoftu jeszcze się nie odbył, ale okazuje się, że zainteresowanie Surface’em Pro 4 jest naprawdę duże. Przede wszystkim wśród firm i instytucji. Do tego stopnia, że nowy tablet cieszy się największą adaptacją wśród użytkowników biznesowych w trzyletniej historii Surface’ów, czym nie omieszkał pochwalić się sam gigant z Redmond.

Surface Pro 4

Rynkowy debiut nowych tabletów Microsoftu jeszcze się nie odbył, ale okazuje się, że zainteresowanie Surface’em Pro 4 jest naprawdę duże. Przede wszystkim wśród firm i instytucji. Do tego stopnia, że nowy tablet cieszy się największą adaptacją wśród użytkowników biznesowych w trzyletniej historii Surface’ów, czym nie omieszkał pochwalić się sam gigant z Redmond.

Microsoft zapowiedział tablet Surface Pro 4 6 października i nie długo po tym uruchomiono jego przedsprzedaż. Rynkowy debiut nowego Surface’a odbędzie się w przyszłym tygodniu, a ten już teraz cieszy się wielkim zainteresowaniem, jeszcze w przedsprzedaży.

Microsoft pochwalił się na własnym blogu, że trzynaście dużych klientów, w tym trzy instytucje zamierzają zamówić tablety Surface Pro 4 jeszcze przed ich rynkowym debiutem. Wśród nich są m.in. BNY Mellon, AstraZeneca, The Carlyle Group i USI Insurance Services. Nie zabrakło także placówek edukacyjnych: Brighton College International oraz Uniwersytetów Sheffield Hallam i Central Lancashire.

Warto dodać, że oddział Surface zaczął na siebie zarabiać dopiero w drugiej połowie zeszłego roku, gdy do oferty wprowadzono Surface’a Pro 3. Początki działu Surface były wręcz tragiczne. Tylko w pierwszym roku fiskalnym od uruchomienia sprzedaży tabletów z serii Surface, wariant z systemem Windows RT przyniósł gigantowi z Redmond straty w wysokości aż 900 milionów dolarów. Kolejne kwartały przynosiły coraz niższe straty, ale Surface’y nadal na siebie nie zarabiały. Mimo wszystko Microsoft nie poddawał się i wraz z Surface’em Pro 3 w trzecim kwartale 2014 roku w końcu udało się wygenerować zysk. Od tej pory Surface’y już nie przynoszą strat i coraz lepiej na siebie zarabiają.

Microsoft wierzy, że Surface Pro 4 jest jednym z najlepszych urządzeń na rynku dla firm i sektora edukacji oraz różnych placówek. Nowy model tabletu względem wariantu z 2014 roku doczekał się wielu ulepszeń i udoskonaleń. Specyfikacja techniczna tabletu obejmuje następujące elementy i podzespoły:

  • 12,3-calowy ekran PixelTouch o rozdzielczości 2736 x 1824 pikseli (3:2), co daje nam zagęszczenie obrazu na poziomie 267 ppi;
  • procesor Intel Skylake (do wyboru są Core M3, Core i5 lub Core i7 6. generacji);
  • układ graficzny Intel HD Graphics lub Intel Iris;
  • 4, 8 lub 16 GB pamięci RAM;
  • pamięć flash na dane o pojemności 128, 256, 512 GB lub 1 TB;
  • czytnik kart pamięci microSD;
  • kamerkę 5 Mpix do wideo rozmów, aparat fotograficzny 8 Mpix z autofokusem;
  • moduł TPM;
  • Wi-Fi 802.11ac, Bluetooth 4.0;
  • dwa głośniki stereofoniczne Dolby;
  • złącza USB 3.0, mini DisplayPort i jack audio 3,5 mm;
  • baterię zapewniającą do 9 godzin pracy.

Urządzenie ma wymiary 292.10mm x 201.42mm x 8.45mm i waży 766 gramów (z Core M3) lub 786 gramów (z procesorami Core i5i i7). Całość pracuje w oparciu o system Windows 10. Microsoft dostarcza także nowe piórko Surface Pen, które pozwala na wygodną pracę z ekranem. Surface Pro 4 jest również pierwszym tabletem Microsoftu, który pojawił się w oficjalnej dystrybucji na terenie naszego kraju. Obecnie prowadzona jest przedsprzedaż (realizacja zamówień ma ruszyć w przyszłym miesiącu) w cenie od 4299 złotych (w zależności od konfiguracji sprzętowej).

Pewnie część z was zastanawia się, dlaczego Surface’y trafiły do Polski tak późno? Wynikało to m.in. ze wspomnianych wcześniej strat. Dopiero teraz, gdy tablety Microsoftu generują zysk, gigant z Redmond może myśleć o rozszerzaniu ich dostępności. Bez potrzeby martwienia się o kolejne straty finansowe.

źródło: microsoft

Dritone

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij