Udostępnij
Tweetnij

Chiński rynek tabletów. Jak w rzeczywistości wygląda i kto jest liderem?

Co jakiś czas duże firmy analityczne (IDC, Gartner) publikują obszerne raporty związane ze światowym rynkiem tabletów. Są to jednak informacje, które nie obejmują chińskiego rynku, który rządzi się własnymi prawami. Postanowiliśmy przyjrzeć się z bliska rynkowymi tabletów w państwie środka i okazuje się, że część informacji, które udało nam się ustalić, są co najmniej zaskakujące. Jeśli wydaje wam się, że liderem w Chinach jest jeden z producentów tanich urządzeń z Androidem, to jesteście w błędzie. Okazuje się, że chiński rynek jest dosyć podobny do światowego.

Tablety internetowe

Co jakiś czas duże firmy analityczne (IDC, Gartner) publikują obszerne raporty związane ze światowym rynkiem tabletów. Są to jednak informacje, które nie obejmują chińskiego rynku, który rządzi się własnymi prawami. Postanowiliśmy przyjrzeć się z bliska rynkowymi tabletów w państwie środka i okazuje się, że część informacji, które udało nam się ustalić, są co najmniej zaskakujące. Jeśli wydaje wam się, że liderem w Chinach jest jeden z producentów tanich urządzeń z Androidem, to jesteście w błędzie. Okazuje się, że chiński rynek jest dosyć podobny do światowego.

Przeczytaj koniecznie >> Krótki test popularnych przeglądarek internetowych na Androida

Co sądzisz o tabletach z Biedronki i podobnych?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Chiński rynek tabletów rządzi się własnymi prawami. Głównie za sprawą tak zwanych producentów White-Box, którzy wytwarzają tanie tablety. Okazuje się jednak, że czołówka producentów wcale nie różni się tak bardzo od tego, z czym mamy do czynienia na rynku światowym. I być może będzie dla was niemałym zaskoczeniem, gdy okaże się, że liderem jest…:

1. Apple. To nie żart. Firma z Cupertino nie tylko nadal utrzymuje pozycję lidera na świecie, ale również jest numerem jeden w Chinach i okupuje tam aż 28,6% rynku! Udział jest więc bardzo zbliżony do tego, którym Apple może pochwalić się na całym świecie (około 29%).

2. Samsung. Drugie miejsce Koreańczyków po ujawnieniu pozycji lidera zapewne już was nie dziwi? Okazuje się, że Samsung ma w Chinach udział na poziomie 17,1%, a więc również podobny do tego światowego.

3. Lenovo. W końcu pierwszy producent tabletów z Chin. Lenovo okupuje we własnym państwie aż 9% rynku, a więc znacznie więcej niż na świecie, gdzie ma tylko około 4% udziału.

4. Asus. Tajwańczycy w Chinach również świetnie sobie radzą i mają tam około 7,1% rynku. To także dużo więcej niż w udziale na całym świecie.

5. Microsoft. Tutaj mamy niespodziankę. Okazuje się, że na chińskim rynku w pierwszej piątce pojawia się producent Surface’ów. Tak więc tablety Microsoftu w Chinach muszą cieszyć się całkiem niezłym zainteresowaniem. Gigant z Redmond ma w tym państwie udział na poziomie 6%.

Chiński rynek tabletów

Następnie mamy takie firmy, jak Cube (4,3%), Colorfly (2,7%), Dell (2,6%) oraz Ramos (2,1%), który ostatnio wprowadził do sprzedaży kilka naprawdę udanych modeli tabletów, w tym model i10Pro, który oferuje możliwość pracy z dwoma systemami: Androidem 4.2.2 i Windows 8.1.

Pozostałe 15,9% rynku przypada innym producentom. Warto jednak zauważyć, że wśród nich jest jeszcze wielu producentów, którzy mają udział na poziomie 1% lub większy i są to: Acer, Vido, Google, HP, Sony Mobile, Chuwi oraz FNF (producent tabletów iFive).

Jak więc widzimy, chiński rynek tabletów pod kątem czołówki jest rzeczywiście podobny do tego światowego. Pewnie wielu z was wydawało się, że rządzą tam przede wszystkim tanie tablety internetowe. Okazuje się jednak, że tak nie jest i są one rzadziej kupowane niż te renomowanych firm.

Z informacji ujawnionych jakiś czas temu przez Digitimes wynika, że chiński rynek tabletów w tym roku ma urosnąć o około 25% względem 2013 roku. To oznacza dziesiątki milionów sprzedanych tabletów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm stara się powalczyć o kawałek torciku na tym rynku.

Dane zostały opracowane na podstawie informacji pochodzących z marca tego roku i opublikowanych przez zdc.zol.com.cn. W tym miejscu chcielibyśmy serdecznie podziękować @Martooha za dużą pomoc, bez której z pewnością nie byłoby to możliwe!

Źródło: digitimes, materiały własne, zdc.zol

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Marcelina Poznańska

Jestem absolwentką dziennikarstwa na Uniwersytecie Wrocławskim. Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką od sześciu lat. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij