Udostępnij
Tweetnij

Tablety rosną w Polsce jak na drożdżach. W Q1 kupiliśmy 375 tysięcy sztuk!

Najnowszy raport firmy analitycznej IDC nie pozostawia żadnych złudzeń. Polacy są wręcz zakochani w tabletach internetowych. W zeszłym kwartale kupiliśmy 375 tysięcy sztuk tego typu urządzeń, czyli cztery razy tyle, co w adekwatnym okresie sprzed roku. Mało tego, IDC prognozuje, że do końca tego roku kupimy dwa razy tyle tabletów, co w całym 2012 roku. Gdzie tkwi sukces „dachówek” na polskim rynku?

Rynek Tabletów w Polsce

Najnowszy raport firmy analitycznej IDC nie pozostawia żadnych złudzeń. Polacy są wręcz zakochani w tabletach internetowych. W zeszłym kwartale kupiliśmy 375 tysięcy sztuk tego typu urządzeń, czyli cztery razy tyle, co w adekwatnym okresie sprzed roku. Mało tego, IDC prognozuje, że do końca tego roku kupimy dwa razy tyle tabletów, co w całym 2012 roku. Gdzie tkwi sukces „dachówek” na polskim rynku?

Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet do gier za mniej niż tysiąc złotych. Na co zwracać uwagę?

Na co przede wszystkim zwracasz uwagę podczas zakupu tabletu?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Tablety internetowe z kwartału na kwartał rosną w siłę. Trend ten widoczny jest na całym świecie i nie inaczej jest w naszym kraju. Z najnowszego raportu IDC, który opublikowała Rzeczpospolita wynika, że obecnie w Polsce przeżywamy tak zwany „boom na tablety”.

W pierwszym kwartale tego roku kupiliśmy aż 375 tysięcy tabletów internetowych. To cztery razy więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. W Q1 2012 roku kupiliśmy zaledwie 87,5 tysiąca „dachówek”. Zapewne zastanawiacie się nad odpowiedzią na pytanie: którzy z producentów wiodą prym na lokalnym rynku? Podium przedstawia się następująco:

  1. miejsce – Samsung. Koreańska firma jest bezapelacyjnie liderem na rodzimym rynku tabletów (na świecie może pochwalić się drugim miejscem). Urządzenia Samsunga w pierwszym kwartale 2013 roku w naszym kraju sprzedały się w liczbie ponad 100 tysięcy sztuk! Producent ceniony jest jednak za dobre wykonanie własnych urządzeń oraz szeroki wachlarz propozycji. W zasadzie każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.
  2. miejsce – Apple. Tablety firmy z Cupertino co prawda nie należą do najtańszych urządzeń, ale pojawienie się iPada mini, którego można kupić już w cenie nieco ponad 1300 złotych sprawiło, że tablety z iOS są również coraz częściej wybierane przez Polaków.
  3. miejsce – Manta. Polska firma Manta uplasowała się na trzeciej pozycji. Głównie za sprawą oferty w postaci licznych tabletów internetowych w przedziale cenowym poniżej tysiąca złotych. Z danych ujawnionych przez IDC wynika, że Manta rozprowadziła w pierwszym kwartale niemal 100 tysięcy tabletów. Bogdan Wiciński – prezes Manty skomentował te dane w następujący sposób: „do końca roku zamierzamy sprzedać ponad 300 tysięcy tabletów„. Krótko i na temat, ale biorąc pod uwagę wynik za Q1 jest to bardzo prawdopodobne. W zeszłym roku firma sprzedała w Polsce ponad 100 tysięcy tabletów w cenie poniżej tysiąca złotych.

Udział pozostałych producentów na rodzimym rynku jest już znacznie mniejszy i w zasadzie nawet nie mamy tutaj o czym wspominać.

Damian Godos – analityk firmy IDC dodaje, że w tym samym okresie czasu (styczeń – marzec) Polacy kupili 460 tysięcy laptopów. Liczba sprzedawanych urządzeń oby typów zaczyna więc się wyrównywać. Jeszcze kilka miesięcy i „dachówki” zdetronizują notebooki także w naszym kraju.

Z raportu IDC wynika ponadto, że do końca tego roku Polacy kupią aż 1,8 mln sztuk tabletów. To dwa razy więcej niż w zeszłym roku, kiedy to kupiliśmy 880 tysięcy tabletów.

Warto dodać, że nad Wisłą lubujemy się przede wszystkim w tanich tabletach internetowych. Urządzenia w cenie 699 złotych i niższej stanowiły ponad 50% wszystkich tabletów, które kupiliśmy w pierwszym kwartale.

Gdzie tkwi sukces tabletów? Oczywiście w malejących cenach oraz zróżnicowanej ofercie. Dziś bez problemu możemy zakupić tablet nawet w cenie poniżej 200 złotych. Ponadto „dachówki” coraz częściej pojawiają się w ofercie operatorów sieci komórkowych. Co prawda ich zakup w abonamencie nigdy nie jest opłacalny, ale mimo wszystko decydujemy się na taki krok.

Źródło: Rzeczpospolita

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij