Udostępnij
Tweetnij

Jak zarabiać na Instagramie?

Nikogo nie trzeba przekonywać, że popularność mediów społecznościowych stale rośnie. Wśród posiadaczy smartfonów jedną z najczęściej odwiedzanych aplikacji jest właśnie Instagram. Ten popularny portal pozwala na dzielenie się swoimi zdjęciami z szeroką publicznością. Jest także miejscem do budowania marki osobistej, rozwoju sklepów i innych firm oferujących swoje usługi i produkty. Jak zarabiać za pośrednictwem tego medium? Czy to się w ogóle opłaca? I od czego zacząć, jeśli nie jesteś celebrytą ani gwiazdą muzyki czy sportu?

Materiał partnera EACTIVE.

Jeśli rozważasz freelancing, budowanie i rozwój marki osobistej, odpowiedź jest jednoznacznie pozytywna. Instagram, czyli aplikacja do publikowania zdjęć, krótkich treści i przyciągających uwagę relacji, to obecnie najlepszy sposób na budowanie zaangażowanego grona odbiorców Twojej oferty. Przywołajmy kilka danych: w czerwcu 2018 roku Instagram odnotował miliard aktywnych użytkowników. Od tego czasu liczba ta stale rośnie. Osoby korzystające z aplikacji spędzają w niej średnio 40 minut dziennie, a rynek influencerów jest już wart blisko dwa miliardy dolarów. Ponadto z przeprowadzonych w 2019 roku analiz statystycznych wynika, że w ciągu zaledwie 60 sekund odnotowuje się 347 222 scrollowań na Instagramie! To ogromny potencjał, z którego powinien skorzystać każdy, komu zależy na szybkim dotarciu do ogromnej liczby odbiorców.

Instagram jak zarabiać
fot: AllAccess

Sposoby zarabiania na Instagramie

Każdy zaczyna z innego pułapu – są osoby, którym udało się już zbudować markę osobistą i zgromadzić wokół swojego profilu sporą grupę zaangażowanych followersów, czyli obserwujących profil. Są też tacy, którzy tę pracę mają dopiero do wykonania.

Jeśli należysz do tej drugiej grupy, musisz znaleźć coś, co Cię wyróżnia spośród tysięcy kont na platformie. Może to być niszowy temat przewodni Twojego kanału, oryginalne zdjęcia, wysoka wartość merytoryczna Twoich treści, poczucie humoru. Branże, dla których Instagram jest dobrym rynkiem to:

  • zdrowie,
  • uroda,
  • moda,
  • fotografia,
  • zdrowe odżywianie,
  • podróże,
  • doradztwo biznesowo-marketingowe,
  • czytelnictwo

Ważne, by być w tym autentycznym – znaleźć coś, co rzeczywiście pasuje do Ciebie, z czym Ci wygodnie i co Cię interesuje. Tylko wtedy będziesz z pasją tworzyć treści, które przekonają i trafią do Twoich fanów – zarówno tych, którzy już są jak i tych, którzy potencjalnie mogą nimi być, jeśli zainteresuje ich Twój content. Bo pierwsza zasada brzmi: fani muszą Ci uwierzyć. Musisz zdobyć ich zaufanie, zaangażować ich do dyskusji, sprawić, by z biernych obserwatorów stali się aktywną społecznością. Możesz mieć nawet kilkanaście tysięcy obserwatorów, ale jeżeli Ci nie ufają, nigdy nie kupią od Ciebie niczego.

Jak zarabiać na Instagramie

Jeśli uda Ci się zbudowanie nawet małej, ale zaangażowanej społeczności, pomyśl o zarabianiu na Instagramie. A możesz zrobić to za pomocą metod opisanych poniżej.

Marketing afiliacyjny

Polega na tym, że otrzymujesz zapłatę, gdy ktoś skorzysta z podanego przez Ciebie linku i kupi produkt, który polecasz. Często prowizję dostajesz po sfinalizowanej transakcji, ale czasem wystarczy, że ktoś kliknie w link. Wystarczy stworzyć do tego treść w postaci zdjęcia czy filmu promującego dany towar. Ważne! Jeśli decydujesz się na taką formę zarobku, wybieraj produkty, które rzeczywiście znasz i uważasz za wartościowe. Świadczysz w końcu o nich swoim imieniem i nazwiskiem. Wśród programów afiliacyjnych warto wymienić: ClickBank, AfiliateDirectory czy ShareASale.

Sprzedaż własnych zdjęć

Jeśli pasjonujesz się fotografią i robisz świetne zdjęcia, warto pomyśleć o ich sprzedaży. Promujesz je za pośrednictwem Instagrama, ale dodatkowo najlepiej umieścić fotografie na platformach takich jak ShutterStock, iStock, 500px, Etsy.

Przeczytaj także: Messenger – triki, sztuczki i ukryte opcje

Artykuł powstał we współpracy z EACTIVE

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij