Udostępnij
Tweetnij

Wywiad z Phillipem Diagle – głównym projektantem Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear

Beamdog zapowiedziało 10 lipca nową grę z serii Baldur’s Gate – Siege of Dragonspear. RPG aktualnie jest w przygotowaniu i pojawi się nie tylko na komputerach z Windows, OS X czy Linuksem, ale również na urządzeniach z systemami iOS i Android. Czego dokładnie możemy spodziewać się po Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear i skąd w ogóle pomysł, aby stworzyć po kilkunastu latach część, która ma połączyć fabułę z oryginalnego Baldur’s Gate oraz Baldur’s Gate II: Cienie Amn? Odpowiedź znajdziecie w naszym wywiadzie z Phillipem Diagle – głównym projektantem gry.

Beamdog zapowiedziało 10 lipca nową grę z serii Baldur’s Gate – Siege of Dragonspear. RPG aktualnie jest w przygotowaniu i pojawi się nie tylko na komputerach z Windows, OS X czy Linuksem, ale również na urządzeniach z systemami iOS i Android. Czego dokładnie możemy spodziewać się po Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear i skąd w ogóle pomysł, aby stworzyć po kilkunastu latach część, która ma połączyć fabułę z oryginalnego Baldur’s Gate oraz Baldur’s Gate II: Cienie Amn? Odpowiedź znajdziecie w naszym wywiadzie z Phillipem Diagle – głównym projektantem gry.

Zobacz także >> Recenzje gier z serii Baldur’s Gate Enhanced Edition na iPada

Dawid Długosz: Phillip, kiedy w ogóle powstała idea stworzenia kolejnej odsłony Baldur’s Gate, która połączy historie pierwszej i drugiej części gry?

P. Diagle
Phillip Diagle – główny projektant Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear

Phillip Diagle: Odkąd grałem w Baldur’s Gate II: Cienie Amn w 2000 roku, zawsze byłem ciekaw tego, w jakich okolicznościach postać gracza opuściła Wrota Baldura. Filmowe wprowadzenie nawiązywało do „okoliczności znacznie ciemniejszych niż ktokolwiek by uwierzył”, i tak byłem zaintrygowany tym, co mogłoby się stać z graczem do momentu pojawienia się w takiej sytuacji.

Gdy rozpoczęliśmy prace nad Baldur’s Gate: Enhanced Edition w 2011 roku, usiedliśmy i doszliśmy do wniosku, że stworzymy nową zawartość dla Baldur’s Gate. Jednym z pierwszych pomysłów, który się pojawił, był „BG 1.5”, czyli zestaw przygód, które wypełniłyby lukę pomiędzy pierwszą a drugą częścią gry. Wtedy nie wiedzieliśmy, co to będzie lub jak duże to będzie, ale wiedzieliśmy, że kiedyś chcemy spróbować.

Stworzyliśmy pewne wstępne koncepcje w 2012 roku. Następnie musieliśmy schować ten projekt do szuflady, gdyż pracowaliśmy nad Baldur’s Gate II: Enhanced Edition oraz Icewind Dale: Enhanced Edition. Pomysł ożywiliśmy ponownie w 2014 roku. Wtedy przebudowaliśmy nasze plany i rozpoczęliśmy prace nad tworzeniem rozszerzenia.

screen12

DD: Czego możemy spodziewać się po nowej części Baldur’s Gate?

PD: Rozgrywki w Baldur’s Gate, które znasz i kochasz z nieco nowym spojrzeniem na twoje ulubione klasy postaci.

Przygoda będzie trochę jak podróż. Wyruszysz z Wrót Baldura wiodąc siły najemników Płonącej Pięści i po drodze do zamku Dragonspear będziesz miał do czynienia z wieloma wyzwaniami. Znajdziesz tu ogromne bitwy jakich wcześniej nie widziałeś w grach opartych na Infinity Engine. Są tu również gigantyczne lochy, smoki, które należy zgładzić, nowe potwory i postaci.

Zrobiliśmy wiele, aby przywrócić Zapomniane Krainy do życia w taki sam sposób, jakie znacie z oryginalnych gier. Fani Dungeons & Dragons pokochają powrót do 2. wydania, aby zobaczyć wszystkie te fajne wydarzenia i atrakcje.

screen03

DD: Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear nadal bazuje na silniku Infinity Engine, ale czy mimo to możemy spodziewać się jakichś udoskonaleń w grafice?

PD: Tak, zdecydowanie! Dodaliśmy kilka sztuczek i narzędzi, które pozwalają nam korzystać z tych samych klasycznych elementów z oryginalnej gry, ale czynią je o wiele ładniejszymi na ekranach w wysokich rozdzielczościach. Ponadto włożyliśmy wiele pracy w funkcje interfejsu użytkownika, aby wygląd gry i grywalność były lepsze – jest to stara szkoła, ale ma kilka nowoczesnych udogodnień, takich jak pop-upy w dzienniku.

Nasze nowe grafiki wpasowują się w klasyczny świat gier opartych na Infinity Engine, ale zmierzają w konkretnym kierunku, który obraliśmy. Połączyliśmy grafiki 2D i 3D w taki sam sposób, jak w Icewind Dale, a następnie dodaliśmy wsparcie dla bardziej złożonych i ciekawych animacji, które umieściliśmy na zewnątrz.

screen04

DD: Czy znajdziemy tu nowe postaci, jak w Baldur’s Gate: Enhanced Edition oraz Baldur’s Gate II: Enhanced Edition?

PD: Tak! Zajrzyj na stronę www.SiegeOfDragonspear.com, gdzie już ujawniliśmy część informacji na temat nowych postaci.

Mamy Skalda o nazwie Voghiln, łucznika z Płonącej Pięści znanego jako Schael Corwin, gnoma złodzieja/duchownego Glinta Gardnersonsona i po raz pierwszy w historii będziesz mógł do własnej drużyny dodać goblina – szamana M’Khiina Grubdoublera. Ci nowi bohaterowie niezależni dołączą do towarzyszy znanych już z oryginalnej gry.

I naturalnie, utrzymując tradycję Beamdog, znajdziesz tu także ukrytego bohatera (jak Baelotha z Baldur’s Gate: Enhanced Edition i Wilsona the Bear z Baldur’s Gate II: Enhanced Edition). Siege of Dragonspear zawiera naprawdę fajną postać.

DD: Kiedy możemy spodziewać się premiery Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear?

PD: Obraliśmy w tej kwestii następującą postawę: gdy będzie gotowe. Zdarzało nam się w przeszłości wydawać gry, które nie były jeszcze ukończone i nie zamierzamy do tego dopuścić w przypadku Siege of Dragonspear. Gra cały czas jest rozwijana i teraz wygląda naprawdę fajnie. Sądzimy, że zobaczycie ją szybciej niż później.

DD: Dziękuję Phillip za rozmowę!

Rozmawiał Dawid Długosz

Grasz na tablecie?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
Gry cyfrowe w sklepie gram.pl

Dritone

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij