Udostępnij
Tweetnij

KGI: Apple sprzeda w tym roku jeszcze mniej iPadów. 12,9″ model nic nie zmieni

Apple sprzedało do końca 2014 roku niemal 260 milionów iPadów. Niemniej, w zeszłym roku firma z Cupertino po raz pierwszy w historii tego urządzenia zaliczyła spadki sprzedaży. Tymczasem KGI opublikowało nowy raport z prognozami sprzedaży na 2015 rok, w którym spekuluje, że dla Apple będzie to kolejny, niezbyt udany rok. Sprzedaż iPadów ma w tym roku spaść o około 30% i okazuje się, że nowy, 12,9-calowy tablet z systemem iOS wcale nie zmieni tej sytuacji.

Apple iPad Air 2

Apple sprzedało do końca 2014 roku niemal 260 milionów iPadów. Niemniej, w zeszłym roku firma z Cupertino po raz pierwszy w historii tego urządzenia zaliczyła spadki sprzedaży. Tymczasem KGI opublikowało nowy raport z prognozami sprzedaży na 2015 rok, w którym spekuluje, że dla Apple będzie to kolejny, niezbyt udany rok. Sprzedaż iPadów ma w tym roku spaść o około 30% i okazuje się, że nowy, 12,9-calowy tablet z systemem iOS wcale nie zmieni tej sytuacji.

Przeczytaj koniecznie >> Tablety w Polsce. Wiemy, które z modeli były najpopularniejsze przez ostatnie pół roku!

W ciągu ostatnich miesięcy sporo mówiło się o spadku sprzedaży tabletów, a przede wszystkim iPadów. I rzeczywiście, Apple zaliczyło na rynku tabletów gorszy rok, gdyż w każdym kwartale 2014 roku sprzedało mniej iPadów niż w adekwatnych okresach 2013 roku. Jak natomiast będzie wyglądał obecny rok dla Apple? Próby odpowiedzi na to pytanie próbuje podjąć się firma KGI, która opublikowała nowy raport związany z prognozą sprzedaży iPadów na obecny rok. Niestety, iPadów w tym roku nie czeka wzrost sprzedaż, a kolejny spadek. I to niemały.

KGI prognozuje, że w obecnym kwartale Apple sprzeda „tylko” 10,1 mln iPadów. To oznacza spadek sprzedaży względem zeszłego kwartału (gdy Apple sprzedało 21,4 mln tabletów) aż o 52,7%. Kolejny kwartał ma być jeszcze gorszy. Apple od początku kwietnia do końca czerwca tego roku ma sprzedać tylko 7-8 milionów tabletów. To oznacza kolejny spadek na poziomie 30-40%. W pierwszej połowie roku Apple ma sprzedać około 18 milionów iPadów. Druga połowa 2015 roku ma być nieco lepsza i sprzedaż ma wzrosnąć o 10-20%. W konsekwencji firma z Cupertino ma sprzedać około 45 milionów tabletów. To oznacza spadek w skali roku (fiskalnego) o 30%!

KGI wierzy, że większy iPad (który nazywany jest iPadem Pro lub iPadem Air Plus) z 12,9-calowym wyświetlaczem ma szansę wnieść zupełnie nowe funkcje dla użytkowników (w tym liczymy na możliwość pracy z aplikacjami na podzielonym ekranie), ale premiera tego tabletu nie odbędzie się zbyt szybko. Ponadto nawet jeśli to nastąpi, to i tak nie będzie to urządzenie, które nagle odwróci złą passę dla iPadów. KGI twierdzi, że spadek sprzedaży tabletów z iOS jest już przesądzony i większy iPad nic tu nie zmieni. KGI dodaje także, że iPad potrzebuje więcej innowacyjnych aplikacji, a tych po prostu brakuje. Pamiętajmy także o tym, że 12,9-calowy iPad będzie urządzeniem klasy premium skierowanym do wymagających użytkowników i nie będzie rozchwytywany przez zwykłych klientów. Także z racji ceny.

iPad debiutował w sprzedaży niemal 5 lat temu i do 2014 roku sprzedawał się coraz lepiej. Na rynek trafiło już 260 milionów tabletów z systemem iOS. To liczba, o której inni producenci mogą tylko pomarzyć. Spadek sprzedaży musiał kiedyś nastąpić, a winne są temu przede wszystkim iPhone’y 6 z większymi ekranami, które są w stanie z powodzeniem zastąpić wielu użytkownikom mniejsze tablety. Co mogę osobiście potwierdzić.

Ponadto Apple zarabia na iPadach coraz mniej. To pewnie także hamuje firmę z Cupertino przed wprowadzeniem do oferty większego modelu. W czwartym kwartale średnia wartość sprzedanych iPadów wyniosła nieco ponad 400 dolarów, a na początku 2014 roku była to kwota o kilkadziesiąt dolarów wyższa, o czym więcej przeczytacie tutaj.

Źródło: 9to5mac

Jaki masz ekran w tablecie?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dritone

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij