Udostępnij
Tweetnij

Trzy lata temu zadebiutował iPad. Tablet, który zrewolucjonizował świat

Jak ten czas szybko płynie, prawda? Od rynkowej premiery iPada pierwszej generacji, która miała miejsce 3 kwietnia 2010 roku upłynęły już trzy lata. Urządzenie marki Apple zrewolucjonizowało rynek nie tylko urządzeń mobilnych, ale w ogóle komputerów. Zapraszamy was na krótką wycieczkę w czasie, do 2010 roku.

Jak ten czas szybko płynie, prawda? Od rynkowej premiery iPada pierwszej generacji, która miała miejsce 3 kwietnia 2010 roku upłynęły już trzy lata. Urządzenie marki Apple zrewolucjonizowało rynek nie tylko urządzeń mobilnych, ale w ogóle komputerów. Zapraszamy was na krótką wycieczkę w czasie, do 2010 roku.

Przeczytaj koniecznie >> Poradniki w serwisie Tablety.pl

Cenisz sobie produkty Apple?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Apple zaprezentowało iPada pierwszej generacji pod koniec stycznia 2010 roku. Wtedy też nie była znana dokładna data rynkowej premiery urządzenia, gdyż tej nieżyjący już Steve Jobs nie ujawnił. Tablet firmy z Cupertino zadebiutował w sprzedaż kilka miesięcy później, dokładnie 3 kwietnia 2010 roku i początkowo wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych.

Pierwszym modelem, który Apple wprowadziło do oferty był wariant tabletu „tylko z Wi-Fi”. Premiera wersji z modułem łączności w sieciach komórkowych nastąpiła dopiero cztery tygodnie później. Już wtedy urządzenie budziło wielkie zainteresowanie. W lokalnych sklepach Apple po iPada pierwszej generacji ustawiały się dziesiątki osób (w zasadzie to nie uległo zmianie, bo kolejne generacje iGadżetu generują podobne zainteresowanie w dniu premiery). W zasadzie, to tablet z iOS już na wiele miesięcy przed premierą budził niemałe zainteresowanie. W sieci wręcz huczało w 2009 roku na temat „iSlate” czy 'iTabletu”.

Po rynkowej premierze urządzenia wszystko potoczyło się po myśli Apple. W pierwsze 80 dni sprzedano ponad 3 miliony iPadów. W kolejnych miesiącach sprzedaż tabletu z iOS była coraz większa. Gwoli przypomnienia, tylko w zeszłym kwartale Apple sprzedało prawie 23 miliony iPadów, a do tej pory na rynek trafiło już ponad 100 milionów tabletów z iOS na pokładzie. Wynik godny pozazdroszczenia. Tym bardziej, że iPad w 2012 roku ciągle dominował na rynku, ale tablety z Androidem zaczynają mu już mocno deptać po piętach. Sugeruje się, że w tym roku na rynek trafi nawet niemal 200 milionów tabletów i tym samym ich sprzedaż będzie większa niż laptopów. Przy okazji iPad ma zostać zdetronizowany, ale nie zmienia to faktu, że Apple jeszcze długo będzie liderem wśród producentów tabletów.

Gdzie tkwił sukces iPada? Oczywiście było to wtedy urządzenie rewolucyjne, a przy tym stosunkowo tanie. Dla porównania, za tablety PC z Windows trzeba było wtedy zapłacić ponad tysiąc dolarów, a iPad kosztował dwa razy mniej. Ponadto był lekki i poręczny, czego nie można było powiedzieć o tabletach PC.

Historia iPada pierwszej generacji dobiegła końca w czerwcu 2012 roku, gdy Apple przekazało, że model ten oficjalnie zostaje uśmiercony i nie otrzyma już aktualizacji oprogramowania w postaci iOS 6. Mimo wszystko pierwszy tablet firmy z Cupertino (który można dziś już kupić za mniej niż tysiąc złotych – na rynku wtórnym oczywiście) nadal stanowi ciekawą alternatywę dla „dachówek” z Androidem. Działa na nim większość aplikacji dostępnych w App Store.

Na sam koniec warto sobie przypomnieć specyfikację tabletu. iPada pierwszej generacji wyposażono w:

  • 9,7-calowy wyświetlacz wielodotykowy o rozdzielczości QGA (1024 x 768) pikseli, który pokryto warstwą odporną na zarysowania;
  • jednordzeniowy procesor A4 (Cortex A8) 1,0 GHz z grafiką PowerVR SGX;
  • 256 MB pamięci operacyjnej RAM;
  • 16, 32 lub 64 GB pamięci na dane;
  • Wi-Fi a/b/g/n i bluetootha 2.1 z EDR;
  • opcjonalny moduł łączności w sieciach komórkowych (maks. HSDPA);
  • A-GPS (w modelu z modułem łączności w sieciach kom.);
  • akcelerometr, magnetometr, czujnik światła;
  • port audio 3,5 mm oraz 30-pinowe złącze dokujące.

Posiadacie jeszcze pierwszego iPada?

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij