Instagram ujawnia, jak działa algorytm sortowani treści
Instagram od lat jest krytykowany za chronologię w publikowanej użytkownikom treści. Teraz twórcy aplikacji zdradzają nową, świeżą metodę publikowania treści. Będzie ona bazowała nie na jednym, a aż na trzech czynnikach. Na liście mają być nasze zainteresowania, nowości, a także związki z innymi użytkownikami w aplikacji.
Instagram do tej pory korzystał z odwróconego algorytmu sortowania treści w sposób chronologiczny. Oznacza to, że na pierwszy rzut oka użytkownicy widzieli to, co najnowsze, a następnie to, co pojawiło się później. Do tej pory serwis zebrał masę negatywnych opinii na ten temat. Teraz się to zmieni.
Instagram ujawnił właśnie nowy algorytm sortowania treści. Nie będzie on opierał się jedynie na chronologicznej zawartości. Teraz ważne będą trzy czynniki – wspomniane nowości, nasze zainteresowania i związki. Pierwsze jest już jasne – serwis będzie serwował nam w pierwszej kolejności nowsze treści. Ale będą musiały być zgodne z dwoma pozostałymi odniesieniami.
Kolejnym punktem są tutaj związki. Oznacza to, że najpierw będą uwzględniane te treści, które są publikowane przez naszych najbliższych znajomych. Czyli tych, z którymi utrzymujemy najlepsze kontakty w aplikacji. Trzecim filarem są natomiast nasze zainteresowania. Algorytm będzie badał to, na co najczęściej reagujemy przeglądając treści w aplikacji i na tym będzie opierał przekazywane dane.
Instagram nie uwzględnia możliwości powrotu na stary algorytm
Instagram poinformował również, że nie ma zamiaru wracać do starszej metody w sortowaniu treści. Jeśli zatem chcielibyście, by w waszej aplikacji pojawiały się posty od najnowszego do najstarszego, będziecie musieli przyzwyczaić się do nowego wyglądu. Nie będzie możliwości ponownego włączenia chronologii w treści.
Zobacz również: Najlepsze gry na iOS i Androida – maj 2018
Źródło: TechCrunch