Udostępnij
Tweetnij

Przyszłość aplikacji mobilnych (informacja prasowa)

Rozwój internetu, który jest już nie tylko źródłem wiedzy, ale przede wszystkim kanałem usługowo-sprzedażowym, pociągnął za sobą powstanie urządzeń przenośnych, które w dzisiejszych czasach sprowadzają się przede wszystkim do smartfonów i tabletów. Według raportu TNS Polska „Smartfonizacja Polaków 2014” niespełna 50% Polaków posiada telefon typu smartfon, z czego prawie połowa aktywnie korzysta z aplikacji mobilnych. Jaka czeka nas przyszłość? Czy wszystkie usługi będą sprowadzać się do kliknięcia małej ikonki na wyświetlaczu telefonu? – komentuje Stefan Batory, Prezes Zarządu iTaxi.pl.

AppStore

Rozwój internetu, który jest już nie tylko źródłem wiedzy, ale przede wszystkim kanałem usługowo-sprzedażowym, pociągnął za sobą powstanie urządzeń przenośnych, które w dzisiejszych czasach sprowadzają się przede wszystkim do smartfonów i tabletów.  Według raportu TNS Polska „Smartfonizacja Polaków 2014”  niespełna  50% Polaków posiada telefon typu smartfon, z czego prawie połowa aktywnie korzysta z aplikacji mobilnych. Jaka czeka nas przyszłość? Czy wszystkie usługi będą sprowadzać się do kliknięcia małej ikonki na wyświetlaczu telefonu? – komentuje Stefan Batory, Prezes Zarządu iTaxi.pl.

Przeczytaj koniecznie >> Recenzje gier na tablety

Jakie aplikacje dla tabletów preferujesz?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zgodnie z badaniem zrealizowanym przez TNS Polska* w ciągu ostatnich dwóch lat  liczba użytkowników smartfonów wzrosła o 1/3.  Nie jest to już gadżet, z którego korzystają młodzi ludzie w wieku od 15 do 30 lat, choć w tej grupie faktycznie liczba posiadaczy tego typu urządzeń jest największa. W prawdzie wraz z wiekiem udział ten maleje, ale nadal jest znaczący, bo w grupie
40-latków, posiadanie smartfonów deklaruje 52% Polaków.

Kiedyś zabawka, dziś wręcz konieczność.

Funkcjonalność smartfonów opiera się przede wszystkim na aplikacjach. To one pozwalają na oszczędność czasu, umożliwiając zamówienie jedzenia czy taksówki przy pomocy jednego kliknięcia.

W Polsce w 2013 roku z aplikacji korzystało 46% właścicieli smartfonów. To wzrost aż o 31% w porównaniu z rokiem poprzednim. Dziś większość powstających firm usługowych oferuje możliwość ściągnięcia aplikacji na swój telefon, zacieśniając tym samym kontakt z klientem i ułatwiając mu dostęp do swoich usług. Coraz częściej powstają także firmy, których działalność opiera tylko i wyłącznie na funkcjonowaniu aplikacji. Przejrzysty interfejs, kolorowa grafika, transparenty sposób funkcjonowania  oszczędzają nasz czas pozwalając wykonać kilka czynności dosłownie w parę sekund.. Poprzez aplikację możemy na przykład zamówić taksówkę. Za pomocą GPS telefon lokalizuje wolne pojazdy, które znajdują się najbliżej nas, dzięki czemu dojazd samochodu skraca się do paru minut.

Jaka będzie przyszłość? Czy wszystkie usługi przyjmą formę aplikacji?

Rynek aplikacji mobilnych to przyszłość, która nie jest tak odległa i futurystyczna jak nam się wydaje. – podkreśla Stefan Batory, prezes Zarządu iTaxi.pl – Patrząc na wyniki badań przygotowanych przez TNS Polska, to już w przyszłym roku prawie 60 proc. Polaków ogarnie smartfonizajca. Myślę, że urządzenia mobilne w pewnych branżach mogą wyprzeć tradycyjne zachowania. Jako iTaxi oferujemy możliwość zamówienia taksówki zarówno poprzez centralę, jak i aplikację. Jednak wciąż zauważamy wzrost liczby zamówień właśnie poprzez tę drugą formę. Itaxi pobrano już 85 tysięcy razy i ta liczba wciąż rośnie. Korzystanie z aplikacji staje się już czymś naturalnym, jak samo to, że mamy przy sobie telefon. Dlatego firmy upatrują w tym przyszłość. Tworzenie „apek” jest nie tylko istotnym elementem portfolio firm informatycznych, ale także poszczególnych brandów, gdzie aplikacja to sposób na biznes. W ciągu kilku lat powstały setki tysięcy aplikacji, lepszych lub gorszych, ale tylko niewielka ilość odniosła sukces. Uważam, że w ciągu nie tyle co lat, a raczej najbliższych kilkunastu miesięcy na rynku pojawi się drugie tyle, ale to właściciele smartfonów zadecydują, które z nich będą im ułatwiać życie.”

*Badanie zostało zrealizowane przez TNS Polska w dniach 11-16 stycznia 2014 r. metodą wywiadów bezpośrednich (CAPI) na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej 1000 gospodarstw domowych.

Informacja prasowa

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij