Udostępnij
Tweetnij

Smartfony Xiaomi zyskują na popularności. W Q4 były za Apple, Samsungiem i Huawei

Xiaomi to jeden z największych producentów smartfonów i z pewnością dowiódł tego w czwartym kwartale 2017 roku. Wtedy Chińczycy zdołali uplasować się na czwartym miejscu. Tuż za liderami w postaci firm Apple, Samsung i Huawei. Xiaomi w minionym kwartale sprzedało aż 28,1 milionów smartfonów z Androidem.

Xiaomi to jeden z największych producentów smartfonów i z pewnością dowiódł tego w czwartym kwartale 2017 roku. Wtedy Chińczycy zdołali uplasować się na czwartym miejscu. Tuż za liderami w postaci firm Apple, Samsung i Huawei. Xiaomi w minionym kwartale sprzedało aż 28,1 milionów smartfonów z Androidem.

Xiaomi Mi Mix 2s Xiaomi Mi 7 kiedy

Xiaomi może mieć z pewnością powody do zadowolenia. Chińczycy w zeszłym kwartale zdołali niemal podwoić sprzedaż smartfonów względem adekwatnego okresu sprzed roku. Firma sprzedała w Q4 2017 roku aż 28,1 mln smartfonów i w ten sposób osiągnęła 7% udział w globalnym rynku. Dla porównania, w czwartym kwartale 2016 roku producent mógł pochwalić się sprzedażą na poziomie 14,3 mln sztuk telefonów, a więc wynik udało się niemal podwoić.

Xiaomi wyprzedziło jednak Oppo tylko o włos. Pierwsza z wymienionych firm poradziła sobie trochę gorzej niż rok wcześniej i sprzedała 27,4 mln sztuk smartfonów. Na podium bez zmian. Ponownie liderem zostało Apple, które w czwartym kwartale winduje sobie sprzedaż do góry z racji premiery nowych iPhone’ów, które w tym czasie zyskują na popularności. Drugie miejsce przypadło firmie Samsung z niewiele gorszym wynikiem. Na trzecim miejscu od lat bez zmian jest Huawei, które w zeszłym kwartale miało udział na poziomie 10,2%. Dokładne dane znajdziecie w poniższej tabeli.

Producent Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2017 r. (mln) Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2016 r. (mln) Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. 4 kw. 2017 vs. 4 kw. 2016
1. Apple 77.3 19.2% 78.3 18.2% -1.3%
2. Samsung 74.1 18.4% 77.5 18.0% -4.4%
3. Huawei 41.0 10.2% 45.4 10.5% -9.7%
4. Xiaomi 28.1 7.0% 14.3 3.3% 96.9%
5. OPPO 27.4 6.8% 31.6 7.3% -13.2%
Pozostali 151.3 38.6% 183.7 42.7% -17.6%
Łącznie 403.5 100.0% 430.7 100.0% -6.3%

Xiaomi rośnie, bo zyskuje na innych rynkach

Globalny sukces Xiaomi jest zasługą skutecznej strategii sprzedażowej, w ramach której zadbaliśmy o rozwój również poza Państwem Środka. Swoją cegiełkę dołożyli do niego klienci końcowi oraz dystrybutorzy, z którymi pracujemy w Polsce, a także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej i w pozostałych regionach – wyjaśnia Kamil Wojtyra, Social Media & Marketing Manager.

Odzwierciedlenie globalnych statystyk sprzedaży jest doskonale widoczne w Polsce, gdzie smartfony Xiaomi sukcesywnie powiększają grono swoich zwolenników. Wierzę, że za rok dzięki planowanym premierom produktowym firmy uda się wspiąć jeszcze wyżej w tym zestawieniu – dodaje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Business Unit Director w ABC Data.

źródło: informacja prasowa

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dritone

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij