Udostępnij
Tweetnij

Strategy Analytics: Apple i Samsung mają niemal 1/3 rynku smartfonów

Strategy Analytics opublikowało nowy raport dotyczący sprzedaży smartfonów, z którego wynika, że Samsung i Apple mają łączny udział na poziomie ponad 31%.

Strategy Analytics opublikowało nowy raport dotyczący sprzedaży smartfonów, z którego wynika, że Samsung i Apple mają łączny udział na poziomie ponad 31%.

Producenci smartfonów już ujawnili własne wyniki finansowe i sprzedaży za drugi kwartał tego roku, a teraz Strategy Analytics postanowiło je podsumować. Od początku kwietnia do końca czerwca sprzedano 434,6 mln smartfonów. To o 6,6 mln sztuk więcej niż rok wcześniej.

Liderem rynku smartfonów pozostaje Samsung, który w zeszłym kwartale sprzedał 89 mln smartfonów. To jednak nieco mniej niż rok wcześniej i udział firmy spadł do 20,5%. na drugim miejscu mamy Apple, które w drugim kwartale roku polepszyło własne wyniki. Firma z Cupertino sprzedała 47,5 mln iPhone’ów i jej udział wzrósł o prawie 3% – do 10,9%. Oba producenci mają łączny udział na poziomie ponad 31%. Trzecie miejsce przypadło firmie Huawei (7%), czwarte Microsoftowi (6,4%), a piąte Chińczykom z Xiaomi (4,6%).

W zeszłym kwartale tego roku pozostali producenci sprzedali łącznie 219,9 mln smartfonów, co przełożyło się na udział w rynku przekraczający 50%. Szczegółowe wyniki znajdziecie w poniższej tabeli.

sa-market-share

źródło: Strategy Analytics (via 9to5mac)

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij