Udostępnij
Tweetnij

Amazon prezentuje nowe tablety Kindle Fire

Tablet Amazonu, czyli Kindle Fire odniósł całkiem spory sukces. Gigant rynku e-commerce sprzedał ponad pięć milionów sztuk własnego tabletu z Androidem. W czwartym kwartale zeszłego roku była to zresztą najlepiej sprzedająca się dachówka z systemem Google’a na pokładzie. Nic więc dziwnego, że Amazon poszedł za ciosem i dziś w Los Angeles, w Stanach Zjednoczonych zaprezentował nowe tablety z serii Kindle Fire. Co tym razem przyszykował dla nas producent?

Tablet Amazonu, czyli Kindle Fire odniósł całkiem spory sukces. Gigant rynku e-commerce sprzedał ponad pięć milionów sztuk własnego tabletu z Androidem. W czwartym kwartale zeszłego roku była to zresztą najlepiej sprzedająca się dachówka z systemem Google’a na pokładzie. Nic więc dziwnego, że Amazon poszedł za ciosem i dziś w Los Angeles, w Stanach Zjednoczonych zaprezentował nowe tablety z serii Kindle Fire. Co tym razem przyszykował dla nas producent?

Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych trików na tablety z Androidem

Tablety Kindle Fire z pewnością wyznaczyły nowe trendy na rynku tabletów. Amazonowi w zeszłym roku udało się wypracować idealny kompromis pomiędzy ceną, a jakością. Urządzenie wyceniono na zaledwie 199 dolarów i do tej pory gigant rynku e-commerce sprzedał aż pięć milionów egzemplarzy urządzenia utrzymując się w ten sposób w czołówce producentów dachówek z Androidem. Co prawda iPada (jak nikt inny) nie zdetronizował, ale poważnie nadszarpnął udział tabletu z iOS na rynku.

Kilka dni temu Amazon poinformował o zakończeniu sprzedaży pierwszej generacji Kindle Fire. To oznaczało tylko jedno – nowe modele zbliżają się coraz większymi krokami i dziś (zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami) producent przedstawił światu nowe tablety na specjalnej konferencji zorganizowanej w Los Angeles, w Kalifornii.

Bezapelacyjnym punktem wieczoru okazał być się większy tablet – Kindle Fire HD z wyświetlaczem o przekątnej 8,9 cali. Tym samym potwierdziły się wcześniejsze plotki, że Amazon rzeczywiście szykuje urządzenie o większych rozmiarach. Sercem tabletu jest dwurdzeniowy procesor Texas Instruments – OMAP4470 taktowany zegarem 1,5 GHz. Poza tym na pokładzie urządzenia znajdziemy wyświetlacz full HD o rozdzielczości 1920 x 1200 pikseli 10-pnktowym multi-touch, 1 GB pamięci RAM, Wi-Fi b/g/n, port HDMI, bluetootha i 16 lub 32 GB pamięci  na dane. Tablet ma wymiary 240 x 165 x 8,8 mm i waży 567 gramów. Kindle Fire HD zadebiutuje na rynku 20 listopada, ale można go zamawiać oczywiście już dziś, również w Europie. Tablet wyceniono na 299 dolarów za wariant z pamięcią 16 GB lub 369 dolarów za model 32 GB.

Amazon zaprezentował także wariant Kindle Fire HD z modułem łączności w sieciach LTE. Tablet jest droższy, bo kosztuje 499 dolarów (za model z pamięcią 32 GB) i dostępny będzie tylko z abonamentem na internet mobilny, który obejmuje 250 MB na dane w miesiącu, 20 GB przestrzeni w chmurze oraz 10 dolarów na wydatki w sklepie Amazonu.

Kolejnym modelem jest Kindle Fire HD z wyświetlaczem o przekątnej 7 cali i rozdzielczości 1280 x 800 pikseli. Zasadniczo specyfikacja urządzenia jest bardzo podobna do modelu z ekranem o przekątnej 8,9 cali. Sercem tabletu jest nieco wolniejszy procesor (1,2 GHz). Jego wymiary to 193 x 137 x 10,3 mm i waży 395 gramów. Rynkowa premiera odbędzie się już 14 września, w cenie 199 dolarów za model 16 GB lub 249 dolarów za wariant z pamięcią o pojemności 32 GB.

Na koniec warto dodać, że odświeżeniu uległ również pierwszy Kindle Fire, który teraz kosztuje zaledwie 159 dolarów. Specyfikacja tabletu przedstawia się następująco: wyświetlacz IPS o przekątnej 7 cali i rozdzielczości 1024 x 600 pikseli, dwurdzeniowy procesor 1,2 GHz, 1 GB pamięci RAM, 8 GB pamięci na dane, Wi-Fi b/g/n. Tablet ma wymiary 189 x 120 x 11,5 mm i waży 400 gramów. Rynkowa premiera nastąpi już 14 września.

Jak nietrudno zauważyć, Amazon stawia na różnorodność. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Poza tym gigant rynku e-commerce udowadnia po raz kolejny, że tablet może być dobry, wydajny, a ponadto wcale nie musi kosztować dużo. Co na to konkurencja? Ptaszki ćwierkają, że Barnes and Noble już szykuje się do kontrofensywy.

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij