Udostępnij
Tweetnij

Surface Pro 3 wyprzedany na wielu rynkach. Sukces, czy mydlenie oczu?

Niedawno Surface Pro 3 doczekał się debiutu w 25 nowych państwach, w tym wielu europejskich. Minęło dwa tygodnie i okazuje się, że na wielu rynkach obecnie występują problemy z dostępnością tego urządzenia. W niektórych państwach w ogóle nie można nabyć Surface Pro 3 w żadnej z dostępnych konfiguracji sprzętowych. Głos w tej sprawie zabrał sam Microsoft, w postaci wpisu na oficjalnym blogu Surface.

Microsoft Surface Pro 3

Niedawno Surface Pro 3 doczekał się debiutu w 25 nowych państwach, w tym wielu europejskich. Minęło dwa tygodnie i okazuje się, że na wielu rynkach obecnie występują problemy z dostępnością tego urządzenia. W niektórych państwach w ogóle nie można nabyć Surface Pro 3 w żadnej z dostępnych konfiguracji sprzętowych. Głos w tej sprawie zabrał sam Microsoft, w postaci wpisu na oficjalnym blogu Surface.

Przeczytaj koniecznie >> iPad 2. generacji nadal najpopularniejszym tabletem Apple

Którą z polskich marek tabletów cenisz sobie najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Surface Pro 3 do niedawna dostępny był tylko w trzech państwach i były to Stany Zjednoczone, Kanada i Japonia (w tym ostatnim od lipca). Tymczasem pod koniec sierpnia Microsoft rozszerzył dostępność nowego tabletu o kolejne 25 państw i były to następujące kraje: Australia, Austria, Belgia, Chiny, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Hong Kong, Irlandia, Włochy, Korea Południowa, Luksemburg, Malezja, Holandia, Nowa Zelandia, Norwegia, Portugalia, Singapur, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Tajwan, Tajlandia oraz Wielka Brytania.

Od tej pory upłynęło dwa tygodnie i okazuje się, że na wielu z tych rynków są spore problemy z dostępnością nowych Surface’ów. Na przykład w Chinach możemy obecnie zakupić tylko Surface Pro 3 w najsłabszej konfiguracji sprzętowej, czyli z procesorem Intel Core i3. Modeli z Core i5 oraz Core i7 po prostu nie ma. Duże problemy z dostępnością Surface’ów Pro 3 występują również w Europie, w tym w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.

Brian Hall – szef marketingu marki Surface przekazał na oficjalnym blogu Microsoftu, iż sytuacja powinna ulec znaczącej poprawie za około dwa tygodnie. Tyle czasu potrzebuje gigant z Redmond, aby dostarczyć nowe tablety na rynki, gdzie obecnie ich brakuje. Ponadto Hall podziękował za bardzo ciepłe przyjęcie Surface Pro 3 i dodał, że sprzedaż nowych tabletów jest bardzo dobra.

Pytanie więc: ile dokładnie nowych Surface’ów sprzedał Microsoft? Na ten temat firma oczywiście milczy. To jednak nie powinno nikogo dziwić. Microsoft do tej pory nie ujawnił oficjalnych wyników sprzedaży własnych tabletów. Wiemy jednak, że do niedawna te generowały w zasadzie tylko straty. Czy więc problemy z dostępnością nowych modeli oznaczają, że Surface zaczął w końcu na siebie zarabiać? Możemy się domyślać, że raczej nie. Dostępność jest ograniczona, bo Microsoft na pewno wyciągnął wnioski z zeszłego roku, gdy po prostu wyprodukował zbyt wiele Surface’ów. Te następnie, latem 2013 roku, zostały wyprzedane po bardzo zaniżonej cenie. Po to, aby tylko choć trochę pokryć straty finansowe. Pamiętajmy, że Surface Pro 3 nie jest tanim tabletem. Dlatego też Microsoft zapewne ograniczył produkcję do takiego stopnia, aby tylko pokryć zapotrzebowanie na to urządzenie. Do nadprodukcji w tym przypadku z pewnością nie doszło. Dlatego też na wielu rynkach obecnie występują wspomniane problemy z dostępnością.

Gwoli przypomnienia, tablet Microsoft Surface Pro 3 wyposażono w następujące elementy:

  • Wyświetlacz ClearType o przekątnej 12 cali i rozdzielczości 2160 x 1440 pikseli. To daje nam proporcje ekranu w postaci 3:2. Z informacji przekazanych przez Microsoft wynika, że takie rozwiązanie przekłada się na 6% większą powierzchnię użytkową niż w przypadku 13-calowych ekranów panoramicznych;
  • Procesor Intel Core 4. generacji (Core i3, Core i5 lub Core i7) z modułem TPM (Trusted Platform Module) 2.0;
  • 4 lub 8 GB pamięci operacyjnej RAM typu DDR3*;
  • dysk SSD o rozmiarze 64, 128, 256 lub 512 GB*;
  • Wi-Fi w standardzie 802.11ac, moduł Bluetooth 4.0 LE (Low Energy);
  • Aparat fotograficzny 5 Mpix, przednia kamerka 5 Mpix z możliwością rejestrowania wideo w rozdzielczości full HD;
  • Cyfrowy kompas, czujnik światła, żyroskop, akcelerometr, magnetometr;
  • Stereofoniczne głośniki z technologią Dolby Sound, stereofoniczny mikrofon;
  • Pełnowymiarowy port USB 3.0, złącze mini DisplayPort, jack audio 3,5 mm oraz złącze dla Touch/Type Cover;
  • Czytnik kart pamięci microSD;
  • Bateria, która ma zapewnić do 9 godzin pracy (w przypadku pracy z przeglądarką internetową).

* – 4 GB pamięci RAM dostępne jest w połączeniu z modelami wyposażonymi w dysk SSD o rozmiarze 64 lub 128 GB, a 8 GB pamięci RAM wraz z modelami z dyskami o rozmiarze 256 lub 512 GB.

Surface Pro 3 ma wymiary 292 x 201.3 x 9.1 mm, waży 800 gramów i pracuje w oparciu o 64-bitowy wariant systemu Windows 8.1. W zestawie znajduje się również rysik Surface Pen oraz zasilacz o mocy 36 W. Ponadto otrzymujemy subskrypcję na pakiet Office 365 oraz 200 GB w dysku OneDrive.

Źródło: Microsoft

Marcelina Poznańska

Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij