Udostępnij
Tweetnij

Strategy Analytics: spadek sprzedaży to nieprawda. Tablety w Q4 urosły

Ostatnie kilka dni przyniosły nam informacje na temat spadku sprzedaży tabletów, do czego doszło po raz pierwszy od pięciu lat. Potwierdza to między innymi firma IDC, która mówi o spadku o 3,2%, jak i Canalys, które dostarczyło jeszcze bardziej pesymistyczne wyniki. Tymczasem własne podsumowanie rynku tabletów opublikowała także firma Strategy Analytics. Co ciekawe, według nich w zeszłym kwartale nie doszło do spadku sprzedaży tabletów względem adekwatnego okresu 2013 roku. Wręcz przeciwnie, bo do małego wzrostu. I komu wierzyć?

tablety_tablety

Ostatnie kilka dni przyniosły nam informacje na temat spadku sprzedaży tabletów, do czego doszło po raz pierwszy od pięciu lat. Potwierdza to między innymi firma IDC, która mówi o spadku o 3,2%, jak i Canalys, które dostarczyło jeszcze bardziej pesymistyczne wyniki. Tymczasem własne podsumowanie rynku tabletów opublikowała także firma Strategy Analytics. Co ciekawe, według nich w zeszłym kwartale nie doszło do spadku sprzedaży tabletów względem adekwatnego okresu 2013 roku. Wręcz przeciwnie, bo do małego wzrostu. I komu wierzyć?

Przeczytaj koniecznie >> Tablety w Polsce. Wiemy, które z modeli były najpopularniejsze przez ostatnie pół roku!

Najpierw własne podsumowanie rynku tabletów opublikowało IDC. Według tej firmy w czwartym kwartale 2014 roku doszło do spadku sprzedaży (względem Q4 2013 roku) o 3,2%. Następny raport pochodził od Canalys, które stwierdziło, że sprzedaż spadła aż o 12%! Tymczasem firma Strategy Analytics dostarcza nam inne informacje.

Strategy Analytics twierdzi, że w czwartym kwartale zeszłego roku doszło do wzrosu sprzedaży tabletów. Co prawda bardzo niewielkiego, bo o zaledwie 1% względem adekwatnego okresu 2013 roku, ale zawsze to jakiś plus. W zeszłym kwartale na rynek trafiło 78,3 mln tabletów. Dla porównania, w czwartym kwartale 2013 roku była to liczba 77,2 mln. Jak wspomnieliśmy, to tylko 1% więcej. Dużo mniej niż rok temu, gdy względem czwartego kwartału 2012 roku doszło do wzrostu aż o 20%.

indeks

Najpopularniejszymi tabletami pozostają te z Androidem. Z informacji przekazanych przez Strategy Analytics wynika, że klienci kupili aż 51,8 mln sztuk takich urządzeń. To dokładnie o 4 miliony więcej niż w czwartym kwartale 2013 roku (gdy sprzedano 47,8 mln). To oznacza, że 2/3 tablety kupione w zeszłym kwartale pracowały w oparciu o system Google. Rok wcześniej było to 62%.

Strategy Analytics twierdzi, że mocniejszy udział Androida wynika poniekąd ze spadków sprzedaży iPadów, z czym trudno się nie zgodzić. Apple sprzedało w zeszłym kwartale 21,4 mln tabletów, czyli o 18% mniej niż rok wcześniej. Wiemy, że spowodowane to jest nie tylko nasyceniem rynku iPadami, ale również kanibalizacją tabletów z iOS ze strony większych iPhone’ów, które sprzedają się jak ciepłe bułeczki (74,5 mln sztuk w czwartym kwartale). Tym samym udział iOS na rynku tabletów spadł. Z 32% do 27%.

Strategy Analytics wspomina także o wzroście sprzedaży tabletów z Windows. W zeszłym kwartale sprzedano 5,1 mln tabletów z okienkami Microsoftu, czyli o 89% więcej niż w adekwatnym okresie 2013 roku. To przełożyły się na wzrost udziału Windows na rynku tabletów z 4% do 7%. Całkiem niezły wynik, który zawdzięczany jest nie tylko dobrą sprzedażą tabletów z serii Surface Pro 3, ale również chińskim producentom, którzy co chwilę wprowadzają do oferty coraz tańsze modele z okienkami – podkreśla Peter King ze Strategy Analytics.

Pozostaje nam jeszcze odpowiedzieć na pytanie zadane na początku. Skąd wynikają różnice w raportach prezentowanych przez wszystkie trzy firmy. Zacznijmy od tego, że IDC nie bierze pod uwagę Chin, gdzie sprzedano w zeszłym kwartale kilkanaście milionów tabletów. Różne są także metody ustalania sprzedaży. Pamiętajmy, że nie wszyscy producenci udostępniają takie dane i wtedy pozostaje śledzenie stanów na podstawie kanałów dystrybucyjnych. Tak więc w rzeczywistości nie wiemy, czy w zeszłym kwartale doszło do spadku czy wzrostu sprzedaży tabletów. Strategy Analytics twierdzi, że nie doszło do spadku.

Źródło: Strategy Analytics

Na co przede wszystkim zwracasz uwagę podczas zakupu tabletu?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Marcelina Poznańska

Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij