Udostępnij
Tweetnij

Canalys: w Q2 sprzedano 34 miliony tabletów. Większość z Androidem

Firma Canalys opublikowała nowy raport, w którym podsumowano rynek tabletów internetowych w drugim kwartale tego roku. W okresie od kwietnia do czerwca zrealizowano zamówienia na ponad 34 miliony „dachówek”, z czego ponad połowę stanowiły tablety pracujące w oparciu o Androida. Apple co prawda pozostaje liderem rynku wśród producentów (z udziałem na poziomie niespełna 43%), ale iOS już nim nie jest.

androidvsapple

Firma Canalys opublikowała nowy raport, w którym podsumowano rynek tabletów internetowych w drugim kwartale tego roku. W okresie od kwietnia do czerwca zrealizowano zamówienia na ponad 34 miliony „dachówek”, z czego ponad połowę stanowiły tablety pracujące w oparciu o Androida. Apple co prawda pozostaje liderem rynku wśród producentów (z udziałem na poziomie niespełna 43%), ale iOS już nim nie jest.

Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet do gier za mniej niż tysiąc złotych. Na co zwracać uwagę?

Firma analityczna Canalys opublikowała raport, w którym ujęto sprzedaż tabletów internetowych w drugim kwartale tego roku. Z informacji ujawnionych przez firmę wynika, że w okresie od kwietnia do końca czerwca na rynek trafiło ponad 34 miliony tabletów, a więc o 42,9% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku.

Liderem wśród producentów pozostaje oczywiście Apple. Firma z Cupertino zaliczyła jednak w w drugim kwartale spadek (względem rok do roku) i w Q2 sprzedała tylko 14,6 milionów iPadów (14% mniej niż w adekwatnym okresie sprzed roku). Co nie zmienia faktu, że Apple nadal króluje. Niestety, nie można tego samego powiedzieć o systemie iOS. Z raportu Canalys wynika, że najpopularniejszym OS-em na tabletach jest teraz Android.

Tablety z Androidem stanowiły aż 53% wszystkich urządzeń tego typu, które sprzedano w drugim kwartale. iPad musiał zadowolić się wynikiem na poziomie 42,7%. Pozostałe 4,3% stanowią tablety z… Windows i innymi systemami.

Wzrost udziałów Androida zawdzięczamy jest przede wszystkim takim firmom, jak Samsung, Acer i Lenovo, które w zeszłym kwartale sprzedały średnio około 300% więcej tabletów niż rok temu.

Samsung, który uplasował się na drugiej pozycji, sprzedał w drugim kwartale tego roku 7,37 milionów sztuk tabletu. W porównaniu do Q2 2012 roku, gdy Koreańczycy zrealizowali zamówienia na niespełna 2 mln sztuk, jest więc naprawdę dobrze. Warto dodać, że Samsung ma już udział na rynku tabletów w postaci ponad 21%.

Kolejne, trzecie miejsce przypadło Amazonowi. Amerykanie sprzedali w drugim kwartale ponad 1,5 mln sztuk Kindle Fire. Również znacznie więcej niż rok wcześniej. Czwarta i piąta pozycja przypadła firmom Lenovo oraz Acer, które sprzedały w Q2 – odpowiednio – 1,477 milionów i 1,457 mln sztuk dachówek. Pozostali producenci zrealizowali zamówienia na ponad 7,7 mln tabletów.

Z informacji ujawnionych przez firmę Canalys wynika również, że 68% wszystkich tabletów sprzedanych w drugim kwartale roku miało wyświetlacze dotykowe o przekątnej mniejszej niż 9 cali. Tak więc czasy, gdy na rynku królował 9,7-calowy iPad już dawno odeszły w zapomnienie.

Co jednak ciekawe, raport Canalys nie pokrywa się z informacjami opublikowanymi przez Strategy Analitycs, z których wynikało, że na rynek w Q2 2013 roku trafiło niemal 50 mln tabletów. Pamiętajmy jednak, że raport Canalys nie obejmuje producentów z państwa środka (tak zwanych White-Box).

Gdzie tkwi sukces Androida? Oczywiście w coraz większym zróżnicowaniu dostępnych modeli tabletów, jak i w cenie. W tym roku rozpoczęła się masywna ofensywa uznanych producentów tabletów, którzy najpierw wprowadzili do oferty pierwsze dachówki z Androidem w cenie poniżej 150 dolarów, a niedawno pułap został obniżony do 130 dolarów.

Z kolei porażka Apple spowodowana jest zbyt długim czasem oczekiwania na nowe modele iPadów. Wiemy, że firma z Cupertino zamierza odświeżyć własne portfolio tabletów dopiero jesienią. Spodziewajmy się więc, że trzeci kwartał tego roku również nie będzie specjalnie udany dla Apple.

Źródło: Canalys

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij