Udostępnij
Tweetnij

Apple udoskonala algorytmy wyszukiwania w App Store

Apple wprowadziło w tym miesiącu udoskonalone algorytmy wyszukiwania w App Store, co przełożyło się na inteligentniejsze wyszukiwanie aplikacji i gier w sklepie.

app-store

Apple wprowadziło w tym miesiącu udoskonalone algorytmy wyszukiwania w App Store, co przełożyło się na inteligentniejsze wyszukiwanie aplikacji i gier w sklepie.

TechCrunch raportuje, bazując na wypowiedziach deweloperów, że od 3 listopada tego roku w sklepie App Store zaimplementowano nowe algorytmy wyszukiwania. To przełożyło się na bardziej inteligentne wyszukiwanie i trafniejsze zwracanie wyników. W szczególności wśród pierwszych pozycji wyświetlanych na liście wyszukiwania.

Warto dodać, że wcześniej App Store skupiał się w wynikach wyszukiwania na promowaniu popularnych aplikacji czy gier z listy tych najpopularniejszych. Teraz wygląda to inaczej. Wyszukiwanie bazuje głównie na kluczowych słowach kontekstowych powiązanych z daną aplikacją oraz na konkurencyjnych produktach. Co to oznacza? Dla deweloperów nic innego jak to, że użytkownicy wyszukujący ich aplikację zobaczą również alternatywne dla ich programu aplikacje.

Przykład: Twitter. Wyszukanie tej aplikacji pokazuje teraz wyżej w wynikach takie aplikacje, jak Tweetbot i Twitterrific. Natomiast nie pokazuje już Instagramu. Oczywiście, Apple nie komentuje tych informacji.

źródło: techcrunch

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij