Udostępnij
Tweetnij

Sony rozważy sprzedaż mobilnej dywizji, jeśli ta pozostanie nierentowna

Dyrektor wykonawczy Sony, Kazuo Hirai, ogłosił, że działowi zajmującemu się smartfonami daje rok na dotarcie do poziomu rentowności. Ten czas ma pokazać, czy restrukturyzacja przeprowadzona przez japońską firmę w borykającej się z problemami dywizji przyniosła efekty.

xperiaz5
Dyrektor wykonawczy Sony, Kazuo Hirai, ogłosił, że działowi zajmującemu się smartfonami daje rok na dotarcie do poziomu rentowności. Ten czas ma pokazać, czy restrukturyzacja przeprowadzona przez japońską firmę w borykającej się z problemami dywizji przyniosła efekty.

– Nie wycofamy się z tego biznesu do czasu, gdy będziemy na drodze do osiągnięcia w przyszłym roku progu rentowności. W innym wypadku nie wyeliminowaliśmy możliwości rozważenia innych opcji – zapowiedział Hirai. Mogą one obejmować chociażby sprzedaż działu odpowiedzialnego za urządzenia przenośne, a w przypadku gdyby potencjalny nabywca się nie znalazł, nawet jego zamknięcie.

Na razie najgorszych scenariuszy nie należy jednak zakładać, tym bardziej, że sam dyrektor wykonawczy Sony zauważa pozytywne symptomy. – Mam przeczucie, że zwrot w naszym elektronicznym biznesie wykazał postęp. Zaczynają się pojawiać efekty trzyletniego programu restrukturyzacyjnego. Nadal musimy jednak kontynuować restrukturyzację w sektorze smartfonów – dodał Hirai.

Obecnie Sony na rynku smartfonów nie radzi sobie najlepiej. Niegdysiejszy potentat na rynku telefonów obecnie ma 17-procentowy udział w sprzedaży smartfonów w Japonii, a w Stanach Zjednoczonych nie przekracza on 1 proc. Wydaje się również, że dział przyniesie spółce w tym roku spore straty operacyjne.

Pozostaje pytanie, czy komentarze dyrektora wykonawczego Sony nie wpłyną negatywnie na budowanie zaufania wśród klientów, którzy potencjalnie chcieliby zainwestować w urządzenia japońskiej firmy, ale w obawie o przyszłość dywizji zdecydują się na produkty innej stajni.

Źródło: Gsmarena

Patryk Purczyński

Szczęśliwy posiadacz urządzenia z Androidem i jeszcze szczęśliwszy mąż. W mediach branżowych od blisko dekady.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij