Udostępnij
Tweetnij

Project Tango, czyli Google i Lenovo zapraszają do tanga. Już latem 2016r.

Firmy Lenovo i Google potwierdziły, że pracują aktualnie nad nowymi aplikacjami. Pierwsze urządzenie z Projektem Tango ma pojawić się tego lata.

project tango

Firmy Lenovo i Google potwierdziły, że pracują aktualnie nad nowymi aplikacjami. Pierwsze urządzenie z Projektem Tango ma pojawić się tego lata.

Do tej pory dostęp do urządzenia z Projektem Tango mieli deweloperzy i programiści współpracujący z Lenovo i Google w ramach programu App Incubator. Niedługo jednak do sprzedaży trafi pierwsze urządzenie wyposażone w takie rozwiązania. Czym jednak jest dokładnie Projekt Tango? To technologia, która wprowadza do urządzeń mobilnych nowe elementy budowy – specjalne sensory, kamery oraz oprogramowanie. Ich zadaniem jest skanowanie otoczenia i tworzenia z niego wirtualnego modelu 3D o szerokich możliwościach edycji. Cel jest prosty – stworzyć taką technologię, która umożliwiałaby takie widzenie otoczenia jak w przypadku ludzkiego oka.

Utworzony tak model ma odzwierciedlać rzeczywistość. Lenovo i Google już opracowali taką technologię. Przykładem może być tutaj GuidiGO, aplikacja, która pełni funkcję wirtualnego przewodnika. Możliwości aplikacji zostały zaprezentowane w muzeum w Barcelonie, gdzie użytkownik mógł wyznaczać sobie ścieżki zwiedzania i szybko znaleźć dzieło sztuki. Inną tego typu aplikacją jest Glympse, prezentujące wirtualny obraz miejsca, w którym znajduje się użytkownik, a następnie lokalizuje osobę, której poszukujemy i wyznacza drogę do odnalezienia jej.

Aktualnie aplikacji tych nie jest wiele, ale już w 2015 roku Lenovo i Google rozpoczęły współpracę z deweloperami i programistami w ramach programu App Incubator. Aktualnie prace jednak trwają. Pierwsze urządzenie konsumenckie z Projektem Tango pojawi się na rynku w latem 2016 r.

Źródło: informacja prasowa

Katarzyna Dąbkowska

Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij