Udostępnij
Tweetnij

Chiński rynek smartfonów: Samsung poddał się Xiaomi. Apple wskakuje na drugie miejsce

Firma analityczna IDC opublikowała nowy raport, w którym podsumowała chiński rynek smartfonów, zarówno w czwartym kwartale, jak i całym 2014 roku. Samsung w zeszłym roku w końcu poddał się Xiaomi i tym samym doczekaliśmy się nowego lidera. Apple również nieźle sobie poradziło, zwłaszcza w czwartym kwartale zeszłego roku, gdy sprzedało w samych Chinach ponad 13 milionów iPhone’ów!

iphone-china

Firma analityczna IDC opublikowała nowy raport, w którym podsumowała chiński rynek smartfonów, zarówno w czwartym kwartale, jak i całym 2014 roku. Samsung w zeszłym roku w końcu poddał się Xiaomi i tym samym doczekaliśmy się nowego lidera. Apple również nieźle sobie poradziło, zwłaszcza w czwartym kwartale zeszłego roku, gdy sprzedało w samych Chinach niemal 13 milionów iPhone’ów! Jak dokładnie wyglądał rynek smartfonów w Chinach? Przyjrzyjmy mu się z bliska.

Przeczytaj koniecznie >> Tablety w Polsce. Wiemy, które z modeli były najpopularniejsze przez ostatnie pół roku!

Z informacji przekazanych przez IDC wynika, że w zeszłym kwartale w Chinach sprzedano aż 107,5 mln sztuk smartfonów. To oznacza wzrost o 19,1% względem adekwatnego okresu z 2013 roku. Natomiast w całym 2014 roku sprzedano 420,7 mln smartfonów (20% więcej niż w 2013 roku), co czyni Chiny największym rynkiem na świecie. Przyjrzyjmy się z bliska szczegółom raportu IDC. Zacznijmy od sprzedaży w zeszłym kwartale.

1. Xiaomi – pierwsze miejsce przypadło chińskiego producentowi, który w zeszłym kwartale sprzedało aż 14 milionów smartfonów. To dało firmie udział na rynku w postaci 13,7%. W ten sposób Xiaomi polepszyło wyniki aż o 150%.

2. Apple – firma z Cupertino w końcu wskoczyła na chińskie podium. Było to możliwe dzięki większym iPhone’om 6, które cieszyły się w tym państwie dużym zainteresowaniem. W zeszłym kwartale Apple sprzedało w Chinach 12,6 mln iPhone’ów, co przekłada się na udział na poziomie 12,3%. To prawie dwa razy więcej niż w czwartym kwartale 2013 roku.

3. Huawei – Chińczycy też nieźle sobie poradzili. Wszak to ich rynek. Huawei sprzedało w zeszłym kwartale 11,3 mln smartfonów i również zaliczyło wzrost sprzedaży (względem Q4 2013 roku) o 28,3%.

4. Lenovo – kolejny chiński producent, ale tym razem z nieco gorszymi wynikami. Lenovo sprzedało w zeszłym kwartale mniej smartfonów (9,7 mln sztuk, spadek o 14,3%) niż w adekwatnym okresie 2013 roku.

5. Samsung – Koreańczycy zdają się być największymi przegranymi w Chinach. Jeszcze rok temu firma miała w garści prawie 20% tamtejszego rynku i była absolutnym liderem. Niestety, w zeszłym kwartale Samsung sprzedał w Chinach „tylko” 8 milionów smartfonów (prawie o 50% mniej), co przełożyło się na spadek w zestawieniu IDC na piątą pozycję.

Jak natomiast wyglądał cały 2014 rok na chińskim rynku smartfonów? Tutaj liderem także jest Xiaomi, które polepszyło swoje wyniki (względem całego 2013 roku) aż o niemal 190%. Drugie miejsce przypada Samsungowi, który miał niewiele mniejszy udział w postaci 12,1%. Niemniej, Koreańczycy w zeszłym roku sprzedali w Chinach ponad 22% mniej smartfonów niż rok wcześniej. Na kolejnych trzech pozycjach mamy Lenovo, Huawei i Coolpad. Wszystkie z tych firm polepszyły sprzedaż smartfonów na chińskim rynku. Apple nie ma w czołówce. Pozostali producenci mieli łączny udział w postaci ponad 44%. Szczegóły znajdziecie w poniższych tabelach.

prHK25437515_1_254377

Widzimy, że 2014 rok przyniósł sporo zmian na chińskim rynku smartfonów. Nowy lider, coraz większe zainteresowanie iPhone’ami i utrata pozycji przez Samsunga. Czy w tym roku dojdzie do większych zmian? O tym przekonamy się z czasem. Jest bardzo możliwe, że Apple będzie próbowało powalczyć z Xiaomi o koronę. Może to być jednak trudne, bo chiński gigant ma w ofercie także smartfony w przedziale cenowym, w którym Apple jest nieobecne i właśnie tańsze modele napędzają tamtejszy rynek.

źródło: IDC

Dziecko i tablet. Co o tym sądzicie?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij