Udostępnij
Tweetnij

Spada sprzedaż tabletów. Największe spadki notują najwięksi

Spada sprzedaż tabletów. Jesteście zaskoczeni? Bo my nie bardzo. Taki trend panuje na rynku już od ponad dwóch lat i nie inaczej było w trzecim kwartale roku.

Spada sprzedaż tabletów. Jesteście zaskoczeni? Bo my nie bardzo. Taki trend panuje na rynku już od ponad dwóch lat, a więc nie dziwi, że był kontynuowany w trzecim kwartale tego roku. Według IDC sprzedaż tabletów w zeszłym kwartale względem Q3 2015 roku spadła aż o prawie 15%. Największe straty notują giganci rynku tabletów, czyli Apple i Samsung, którym sprzedaż cały czas leci w dół.

tablety

IDC podsumowało rynek tabletów w trzecim kwartale tego roku. Od lipca do końca września sprzedano 43 miliony tabletów, a więc o 14,7% mniej niż w adekwatnym okresie sprzed roku, gdy zrealizowano zamówienia na 50,5 milionów sztuk tego typu urządzeń. Spadki sprzedaży tabletów obserwujemy już od 2014 roku i nie zanosi się na jakieś zmiany. W przypadku smartfonów jest inaczej. Tutaj liczba sprzedawanych urządzeń rośnie i odbywa się to kosztem iPadów i innych tabletów.

Liderem rynku nadal pozostaje firma Apple, która w zeszłym kwartale sprzedała 9,3 mln iPadów. To jednak mniej o 6,3% względem analogicznego okresu sprzed roku, gdy na rynek trafiło 9,9 mln sztuk tabletów z iOS. IDC we własnym raporcie twierdzi, że iPady Air i Mini sprzedają się lepiej niż modele Pro. Te ostatnie stanowiły mniej niż 1/3 sprzedanych iPadów w zeszłym kwartale. Dokładne liczby nie zostały jednak podane.

Drugie miejsce na rynku tabletów nadal należy do Samsunga. Koreańczycy sprzedali w zeszłym kwartale 6,5 mln tabletów. W tym przypadku również obserwujemy spadek sprzedaży na poziomie 19,3% względem analogicznego okresu z 2015 roku. Na trzecie miejsce wskoczył Amazon i to z całkiem ciekawym wynikiem. Ta firma, dla odmiany, zanotowała wzrost sprzedaży tabletów względem Q3 2015 roku aż o prawie 320%. Amazon sprzedał w zeszłym kwartale 3,1 mln tabletów.

Na czwartym miejscu jest Lenovo z 2,7 mln sprzedanych tabletów, a na piątym Huawei, które dostarczyło 2,4 mln tabletów. Chińczycy z Lenovo zaliczyli spadek sprzedaży, a Huawei wzrost o ponad 28%. Pozostali producenci sprzedali 19 mln sztuk tego typu urządzeń, a więc o prawie 30% mniej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Szczegóły można podejrzeć w poniższej tabeli opublikowanej przez źródło informacji. Jedno jest pewne, sprzedaż tabletów nadal będzie spadać.

Najwięksi sprzedawcy tabletów w trzecim kwartale 2016 roku

(Dostawy liczone w milionach sztuk)

Producent Sprzedaż w Q3 2016 roku Udział na rynku w Q3 2016 roku Sprzedaż w Q3 2015 roku Udział na rynku w Q3 2015 roku Wzrost w skali rok/rok
1. Apple 9,3 21,5% 9,9 19,6% -6,2%
2. Samsung 6,5 15,1% 8,1 16,0% -19,3%
3. Amazon.com 3,1 7,3% 0,8 1,5% 319,9%
4. Lenovo 2,7 6,3% 3,1 6,0% -10,8%
5. Huawei 2,4 5,6% 1,9 3,7% 28,4%
Pozostali 19,0 44,2% 26,9 53,2% -29,2%
Łącznie 43,0 100% 50,5 100% -14,7%
Źródło: IDC, 31 października 2016 roku

źródło: IDC

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij